اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مبعث بزرگ‌ترین هدیه خداوند به بشریت است / جاهلیت مدرن فطرت الهی بشر را محبوس می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مبعث پیامبر اسلام (ص) بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که خداوند به بشر داده است.

مبعث بزرگ‌ترین هدیه خداوند به بشریت است / جاهلیت مدرن فطرت الهی بشر را محبوس می‌کند

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک مبعث پیامبر (ص) اظهار داشت: مبعث پیامبر رحمت و مهرورزی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که باید آن را به تمام مردم جهان تبریک گفت.

وی ادامه داد: خداوند پیامبر آسمانی اسلام را در چنین روزی در غار حراء امر به خواندن کرد چرا که خواندن مقدمه رسیدن به معرفت است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: خداوند در آن هنگامه پرشور، پیامبر (ص) را امر به خواندن اسماء الهی کرد که این امر مقدمه توحید محوری در آغاز رسالت ایشان بود.

وی افزود: خداوند که در وجود محمد (ص) بهترین تصویرها را از درستی و پاکی می‌دید، او را مبعوث ‌کرد تا او نیز جامعه بشری را به سوی پرستیدن و کرنش خداوند هدایت کند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص) تحولی بود که در آفرینش اتفاق افتاد گفت: با مبعث رسول گرامی اسلام، جهل و ظلم، تاریکی و بیگانگی از فطرت رخت بر بست و معرفت، بصیرت و دانایی زنده شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در پرتو نور مبعث پیامبر اسلام (ص) که بر اساس هدایت تشریعی خداوند شکل گرفته تمام مسلمانان وظیفه دارند تا در صفوف به هم فشرده در برابر استکبار و صهیونیسم استقامت کرده و با الهام از پرتو این اتفاق بزرگ، موانع سعادت دنیای بشریت را از سر راه بردارند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در مبعث رسول گرامی اسلام باید مسلمانان به این نکته توجه کنند که چگونه است پس از یک‌هزار و 400 سال عده‌ای در دنیا با منطق زر و زور به جنگ با این دین پاک آمده‌اند و در این راه از سخیف‌ترین دشمنی‌ها و خطرناک‌ترین نقشه‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: دین اسلام از توحید، دوستی و سعادت انسان‌ها برخاسته است و کامل‌ترین دینی است که در این زمان می‌تواند تاریکی‌های جهل را از انسان دور کند.

* پیام مبعث جهانی شده است

رضوی‌مهر بیان کرد: چرا امروز عده‌ای بهترین دین الهی را که مملو از آموزه‌های زیبا و متناسب با روح بشر است مورد هجمه قرار داده و به مبارزه با مظاهر تمام ادیان الهی برخاسته‌اند.

وی گفت: این دشمنی‌ها حاکی از فراگیر شدن پیام محمد (ص) و وحشت قدرت‌های مادی جهان از این فراگیری است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در مبعث رسول گرامی اسلام، منطقه خاورمیانه در التهاب و آتش است و این وقایع کشورهای اسلامی تکلیف پیروان پیامبر(ص) را در جنگ با مستکبران مشخص می‌کند.

* جاهلیت مدرن اندیشه‌ها را آتش می‌کشد

وی ادامه داد: اگر جاهلیت دیروز دختران را به گور می‌کرد، جاهلیت مدرن اندیشه‌ها را به آتش می‌کشد و فطرت الهی بشر را محبوس می‌کند.

رضوی‌مهر ادامه داد: جنگ علیه ظلمت که منشأ آن با بعثت پیامبر (ص) آغاز شد، امروز در سراسر جهان ادامه دارد و امت اسلامی در این میدان پیشرو آزادی‌خواهان جهان است.

وی با اشاره به لوازم زنده کردن پیام مبعث خاطر نشان کرد: تعمق در قرآن باید کار روزمره هر مسلمان باشد و این چشمه زلال معنوی که میراث بعثت است نباید مورد بی‌مهری مسلمانان قرار گیرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیوند مبعث رسول خدا (ص) با روز ظهور امام عصر (عج) ادامه داد: روزی که منجی عالم بشریت ظهور کند، بعثت پیامبر (ص) کامل خواهد شد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول