اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه آبادان:

ایران، واشنگتن را به چالش کشید

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: تیم مذاکره هسته‌ای ایران، سیاست‌های هسته‌ای واشنگتن و اشتن را به چالش کشید.

ایران، واشنگتن را به چالش کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه که در مصلای این شهرستان با حضور نمازگزاران آبادانی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه میلاد پرسعادت پرچم‌افراز کربلا، حضرت اباالفضل‌العباس و روز جانباز، سالروز میلاد خجسته سیدالساجدین زیبت عبادت کنندگان و هفته شامخ و پرشأن قوه قضاییه قرار داریم که باید بر همه این مناسبت‌های ارزشمند ارج نهاد.

وی افزود: در روایت آمده که خداوند تبارک دست خود را بر سر قاضی می‌گذارد تا زمانی که داوری‌اش، پیشگیری از جرمش و دعاوی مردمش بر اساس عدل و انصاف رقم بخورد.

خطیب جمعه آبادان تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا به اندازه کشورمان، دستگاه قضایی پرکار و پرونده‌های ارجاعی به آن پرحجم نیست.

وی با بیان اینکه باید از حجم پرونده‌هایی که دیگر زیرمجموعه‌ها نظیر شورای حل اختلاف می‌تواند به کار آنها رسیدگی کند، کاسته شود گفت: در ایران نزدیک به یک هزار پرونده توسط دستگاه قضایی‌مان در حال رسیدگی است که این پرکاری می‌تواند در قضاوت قضات بسیار مشکل آفرین باشد.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: شأن قاضی بسیار بیش از این است که به پرونده و مواردی سطحی رسیدگی کند زیرا جایگاه قضا در بین مسلمانان به‌عنوان معتمد پذیرفته و تعریف شده است.

وی با قدردانی از کارکنان و قضات دادگستری شهرستان ادامه داد: از خداوند بزرگ برای قضات شهرستان آرزوی داوری صحیح و دادگری پیشگیرانه از اعمال مجرمانه برای بهبود زندگی مردم و طرد عناصر مخرب در منطقه را دارم.

 

*دستگاه قضا و سپاه سد پیش‌روی دشمنان است

خطیب جمعه آبادان همچنین با تبریک به‌مناسبت روز پاسدار وجوه مشترک بین دو نهاد قضاییه و سپاه را چنین عنوان کرد: هر دوی این دستگاه‌ها فداییان مردم و مطیع ولایت امرند.

وی اضافه کرد: این دو نهاد مردمی توانسته در طول 33 سال تهدیدات ناجوانمردانه در برابر نظام و انقلاب را خنثی کند.

محمدی اصفهانی افزود: همچنین در برابر فتنه‌گران و عناصر مخرب، در مبارزه با جنگ‌های سایبری و تهدیدات پیش‌روی انقلاب که ارزش‌های نظام را نشانه رفته بود، دشمنان را به بن‌بست برسانند.

 

*شما از ارزش‌های انسانی فاصله دارید

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به تیم مذاکره هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره هسته‌ای ایران، سیاست‌های هسته‌ای واشنگتن و اشتن را به چالش کشید.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات، مطلبی از سوی "اشتن" اعلام شد مبنی بر اینکه "هنوز فاصله ایران با گروه 1+5 زیاد است".

وی خطاب به این مقام سیاسی تصریح کرد: سؤال من از "کاترین اشتن" این است که آیا شما فقط با کشور ما، ایران فاصله زیادی دارید؟ آیا در کشورهایی که حتی آسایش مردمشان را در محیط زیست به خطر انداخته‌اید؛ در کشورهای هند و افریقا که به دلیل سیاست‌ها غلط امریکایی‌تان امروز به فقر کشیده شده و از توسعه بازمانده‌اند؛ و با کشورهای خاورمیانه چون مصر که اجازه اعلام نتیجه انتخابات را به مردمشان نمی‌دهید، فاصله ندارید؟

محمدی اصفهانی بیان کرد: آیا با مردم بحرینی که امروز جوانان و نوجوانان آنها در مقابلتان صف کشیده‌اند و با سوریه‌ای که در آن جنگ و کشمکش به راه انداخته‌اید، فاصله ندارید؟

وی با بیان اینکه شما با حقوق بشر و ارزش‌های انسانی فاصله بسیار زیادی دارید، افزود: شما تروریست را در کشورهای افغانستان، لبنان و عراق به تصویر کشیده و خون‌های بی‌گناه بی‌شماری را بر زمین ریخته‌اید.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: شما سلطه‌گران عاجزی هستید که نمی‌خواهید یک ملت اندیشه و فکرش به کار گرفته شود و توسعه یابد، شما می‌خواهید جهان همیشه در دستان چند نفر شیطان صفت و بالهوس باشد!

 

*ساخت ساختمان پاسخگویی به مسائل شرعی مقام رهبری و مراجع عالیقدر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ساختمان مجزایی در نهاد امامت جمعه این شهرستان به‌منظور "پاسخگویی به مسائل شرعی برابر با مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر شیعه در داخل و یا خارج از کشور" گفت: هر ساله بیش از 3 میلیون زائر به استان خوزستان به‌ویژه به این منطقه از سراسر کشور و حتی خارج از مرزها سفر کرده و در این راستا ساخت و راه‌اندازی چنین مکانی بسیار ضروری احساس می‌شد.

 

*مرحوم آیت‌الله دهدشتی از بزرگان عرصه جهاد و دیانت بود

محمدی اصفهانی همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال جانگداز عالم مجاهد و جانباز خدوم مدرسه امام صادق(ع) در آبادان، اظهار کرد: مرحوم حضرت آیت‌الله دهدشتی از بزرگان عرصه جهاد و دیانت بود که باید همواره یاد و خاطره آن بزرگوار و شهدای شهر را گرامی داشت.

وی در پایان با تبریک به‌مناسبت روز اصناف به بازاریان این شهرستان خاطرنشان کرد: بازاریان و اصناف همیشه و در تمام دوران پشتیبان و حامی ارزش‌های انقلاب، نظام و اسلام بوده‌ و هستند.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول