اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلماسی ایران با گروه 1+5 در نشست مسکو تغییری نمی‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: دیپلماسی ایران در نشست گروه 1+5 در مسکو با ثبات و منطبق بر منطقی است که اصول آن تغییر نخواهد کرد.

دیپلماسی ایران با گروه 1+5 در نشست مسکو تغییری نمی‌کند

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با نتیجه مذاکرات گروه 1+5 در مسکو و تاثیر آن در روند دیپلماسی ایران اظهار کرد: مذاکرات با هر نتیجه‌ای که پیش برود دیپلماسی ایران روند خود را ادامه خواهد داد و تغییری در اصول آن ایجاد نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج نشست مسکو قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا خواستار تعلیق عملیات غنی‌سازی است، بنابراین در مسکو ادامه مذاکرات بغداد حول محور چگونگی ادامه روند هسته‌ای بودن ایران خواهد بود، با طرف‌های مقابل گفت‌وگو خواهیم کرد و از سویی طرف‌های مقابل در مذاکرات صورت گرفته پیش‌فرض‌های ایران را پذیرفته‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم مسکو بیانیه‌ایی صادر کند که در آن گروه 1+5 رسماً بحث غنی‌سازی ایران را بپذیرد.

کریمی ضمن تاکید بر این نکته که غرب خواستار غنی‌سازی 20 درصد است، ادامه داد: دیپلماسی ایران به هیچ صورت، از حق ملت کوتاه نخواهد آمد و اگر موفق به غنی‌سازی بالای 20 درصد شود فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مدنظر خواهد بود.

وی هم‌چنین در ارتباط با سفر وزیر امور خارجه مسکو به ایران و دلایل آن گفت: روسیه و ایران نگاه مشترکی نسبت به تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای دارند، بر این اساس سفر آقای لاوروف می‌تواند پیش‌زمینه برنامه‌های مشترک و تبادل نظر دو کشور برای برون رفت از بحران‌ها باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اذعان کرد: روسیه یکی از اعضای گروه 1+5 است و نقشی که روسیه و چین در تعادل این گروه ایفا می‌کنند می‌تواند به نفع ایران باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم افزود: ایران و روسیه نقاط اشتراک زیادی در زمینه راهبرد تحولات در سوریه دارند و از مواضع هم پشتیبانی می‌کنند، این سفر سیاسی می‌تواند نقاط اشتراک را در جهت نیل به اهداف عملیاتی تسریع کند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول