اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید آیت‌الله جوادی‌آملی‌ از گروه 1+5 و غرب

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بررسی پرونده هسته‌ای ایران گفت: آنها در بغداد و ترکیه ایران را معطل کرده و در مسکو نیز چنین می‌کنند و این در حالی است که حق با ایران است.

انتقاد شدید آیت‌الله جوادی‌آملی‌ از گروه 1+5 و غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار جامعه اسلامی مهندسین با تبریک فرا رسیدن ایام پربرکت ماه رجب با اشاره به سخنان باهنر گفت: بیانات جامع جنابعالی بسیار امیدبخش بود و از خداوند سبحان مسئلت می‌کنیم بیش از گذشته به همه شما علاقمندان به اسلام توفیق عطا کند که راه خود را به مقصد برسانید و البته باری بر دوش دیگران نگذارید.

وی با اشاره به اینکه یکی از علوم پربرکت دینی علم هندسه است یادآور شد: انسان هر چند هم مهندس باشد بیش از یک مونتاژکار نخواهد بود، چون در جهان خارج نظم وجود دارد و یک ریاضیدان و مهندس فقط این نظم را درک می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرق نظام اسلامی با نظام غیراسلامی به دلیل تفاوت در مبانی است بیان داشت: امنیت، حق مساوات و مواسات از مبانی استخراج می‌شود و مهم‌ترین مبنا در این مبانی عدل بوده و عدل در مقامی رفیع‌ قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه معنای عدل روشن است گفت: همه مبانی ما از عقل سرچشمه می‌گیرد و اینکه می‌بینیم دست سازمان ملل خالی است به این دلیل است که آنها مواد و مبانی حقوقی دارند ولی مبدأ ندارند و به همین دلیل مدافعان خط مقدم حزب‌الله را هم تروریست می‌دانند، چون آنها از عدل حرف می‌زنند ولی با ظلم فکر می‌کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به بررسی پرونده هسته‌ای ایران گفت: آنها در بغداد و ترکیه ایران را معطل کرده و در مسکو نیز چنین می‌کنند و این در حالی است که حق با ایران است.

وی با انتقاد از وجود اختلاس و باندبازی بیان کرد: ایران ما به لطف الهی، کشوری چهار فصل بوده و آب‌های فراوانی دارد که هرز رفته و خاک‌ها زیر نور آفتاب هرز می‌رود و فقر هم موج می‌زند، این وضعیت شایسته نیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ظلم همه جا بد است ولی طبق فرمایشات ائمه اطهار ظلم نسبت به کسی که هیچ پناهگاهی جز خدا ندارد گناه بیشتری دارد.

وی با اشاره به وجود مسئله فقر و گرانی در کشور افزود: نباید خیلی عادی گفته شود که 20 یا 30 درصد فقیر هستند و در چنین شرایطی اگر با موعظه، اخلاق و نصیحت بخواهیم جوانان را هدایت کنیم، توقع به‌‌جایی نیست.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه تا منبع علمی برای مهندسی نداشته باشیم معنای عدل مشخص نیست افزود: اگر معنای عدل مشخص نباشد امنیت، استقلال و مساوات مشخص نخواهد شد و اگر مبانی درستی نداشته باشیم تدوین قوانین به دلخواه خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به تفکیک قوا در سیستم اداره کشورها افزود: ما قانون‌گذار نداریم بلکه قانون‌شناس داریم، چرا که غربی‌ها برابر میل و تشخیص خود قانون وضع می‌کنند ولی ما برابر چراغ دینی که داریم قانون را می‌شناسیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی تصریح کرد: مهم‌ترین کار در سال تولید ملی تولید علم و فرهنگ است و سپس باید به فکر تولید مسائل مادی باشیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: امیدواریم که هر قدمی برای پیشرفت کشور برمی‌دارید مورد عنایت خداوند متعال باشد و امیدواریم که این کشور از هر خطری حفظ شده و نظام، مراجع تقلید، ملت و مملکت در سایه ولی خود از هر خطری محفوظ بماند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول