اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ادارات ستاد احیای امر به معروف مازندران:

اجرای طرح جامع امر به معروف در دولت در دستور قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیر ادارات و کارخانجات ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: طی بررسی در هیئت دولت، مسئولیت اجرایی کردن طرح جامع امر به معروف از سوی ستاد احیا در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح جامع امر به معروف در دولت در دستور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عبدی‌فیاض پنجشنبه شب در جلسه اتاق فکر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر مازندران که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان برگزار شد از اجرایی کردن طرح جامع امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی استان خبر داد.

وی با بیان اهمیت این طرح افزود: در جامعه اسلامی برخلاف برخی دیگر از جوامع مدیریت بر دو نوع ساختار صورت می‌پذیرد که در نوع اول به صورت مستقیم بوده و امور اجرایی که توسط رئیس جمهور انجام شده و نوع دوم به صورت غیر مستقیم است که مرتبط با مقام ولایت است.

این مسئول گفت: با توجه به ساختار جمهوری اسلامی ایران که از حاصل این دو رویکرد صورت می‌گیرد نوع نظام‌های اجتماعی و آموزشی نیز مبتنی بر موازین اسلامی است.

مدیر ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف استان مازندران تاکید کرد: در شورای انقلاب فرهنگی نیز برای دستگاه‌های آموزشی راه‌کارها و برنامه‌هایی تعریف شده که دستگاه به حسب فعالیت‌های‌شان ملزم به اجرای آن هستند و همچنین در مورد مباحث فرهنگی نیز می‌توان گفت که بخشی از آن در ارتباط با مقام معظم رهبری بوده و تدوین و اجرایی کردن طرح جامع ستاد احیا یکی از این موارد است.

 

* مسئولیت اجرایی کردن طرح جامع امر به معروف در دستور کار قرار گرفت

عبدی‌فیاض تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده راه‌کارهای تدوین شده ستاد احیا در دستگاه‌های ما اجرایی نشد که طی بررسی در هیئت دولت، مسئولیت اجرایی کردن طرح جامع از سوی ستاد احیا در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این طرح وظیفه ستاد بررسی فعالیت‌ها و نحوه اجرای طرح احیا در دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی است که البته این طرح در ادارات مورد اجرا قرار گرفته و بر اساس نتایج استخراج شده دستگاه‌های موفق در اجرای این طرح مورد تشویق و دستگاه‌هایی که در این مورد کوتاهی داشتند مورد راهنمایی و ضرورتا گوشزد قرار گرفتند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد تا با همفکری و هم‌اندیشی اساتید و کارشناسان دانشگاهی و فرهنگی بتوانیم در مورد راه‌کارهای موثر و مناسبی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های آموزشی و تربیتی به دست آوریم.

مدیر کانون پرورش فکری مازندران نیز در این نشست ضرورت تفاوت بین دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی را با سایر دستگاه‌ها یادآور شد و افزود: نوع نگاه و برنامه‌ریزی در چنین دستگاه‌های فرهنگی به مراتب باید متفاوت‌تر و کارآمدتر از سایر ساختارها باشد.

 

* در ترویج امر به معروف توفیق چندانی نداشتیم

قاسم عزیز‌زاده‌گرجی با اشاره به اینکه توفیق یک برنامه فرهنگی در توجه جدی به نیاز و پسند مخاطب مقبولیت پیدا می‌کند، یادآور شد: بهره‌گیری از قالب‌های فرهنگی، هنری و ادبی در انتقال مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر و جذاب‌سازی آن نقش موثری را ایفا می‌کند که باید مورد نظر واقع شود.

وی با تاکید بر نحوه  و کیفیت انتقال پیام به مخاطب، بکارگیری ابزار و تجهیزات لازم و به روز را در تاثیرگذاری و ماندگاری پیام حائز اهمیت دانست.

این مسئول فرهنگی با عنوان این نکته که در ترویج امر به معروف و نهی از منکر توفیق چندانی نداشتیم، از عمده موارد این امر را "غفلت" عنوان و تاکید کرد: در برنامه‌ها و عملکرد ما جای خالی امر به معروف و نهی از منکر به چشم می‌خورد.

عزیز‌زاده‌گرجی ابراز امیدواری کرد تا حاصل این جلسات به شناخت بهتری از مخاطب، نیازها، شرایط و اقتضای زمانی بی‌انجامد که منجر به تعلیم و تربیت موثر و کارآمدی از سطح آموزش پیش دبستانی تا آموزش عالی باشیم.

نماینده سازمان بهزیستی مازندران در ستاد احیای امر به معروف نیز با ارایه برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در احیای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان مهد کودک‌ها و سایر اماکن تحت نظارت خود گزارشی ارایه کرد.

 

* در مازندران یک هزار مهد کودک فعال داریم

اسماعیل محمدی گفت: سیستمی عمل کردن یکی از ضرورت‌های موفقیت در هر کاری است و با توجه به این عامل که جامعه اسلامی ما به سمت تکامل پیش می‌رود هماهنگی بین اجزای آن برای توفیق و نیل به اهداف مد نظر ضروری و لازم است.

وی یکی از مغایرت‌ها و آسیب‌های صورت گرفته در سطح مهد کودک‌ها و خانواده را ناهمگونی سطح آموزش بین این دو نهاد عنوان کرد و چاره رفع این مشکل را هماهنگی بین عناصر و اجزای نظام آموزشی  کشور دانست.

محمدی اذعان داشت: در استان یک هزار مهد کودک فعال داریم که با مجوز بهزیستی در شهر و روستا فعالیت دارند و همچنین نزدیک به 20 هزار کودک که اگر محاسبه کنیم تنها 15 درصد این کودکان عضو مهدها هستند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول