اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

وزارت امر به معروف تشکیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خواستار تشکیل وزارت امر به معروف در کشور شد.

وزارت امر به معروف تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به تذکر زبانی اکتفا شود.

وی امر به معروف در گذشته را در حد توصیه عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید مقتدرانه در جامعه اعمال شود.

قربانی خواستار تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کشور شد و تصریح کرد: مسئولان نباید نسبت به بی‌بندوباری‌ها بی‌تفاوت باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به فرارسیدن فصل تابستان اشاره کرد و گفت: گیلان به دلیل موقعیت اقلیمی با دیگر مناطق کشور متفاوت است و به امر به معروف و نهی از منکر در تابستان باید توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر تحرک بیشتر در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: در آستانه سالروز رحلت امام (ره) و آیت‌الله احسان‌بخش هستیم و امر به معروف اقتضا می‌کند محیط را برای تجلیل از این بزرگان آماده کنیم.

قربانی امر به معروف و نهی از منکر را به دو صورت مردمی و دولتی دانست و ابراز کرد: فریضه امر به معروف فرمان دادن به معروف و نهی کردن از منکر است.

امام جمعه رشت امر به معروف مردمی را به صورت تذکر زبانی ذکر کرد و یادآور شد: امر به معروف تنها تذکر زبانی، توصیه و سفارش نیست.

وی با اشاره به توجه احتمال ضرر در امر به معروف برای تذکر دهنده، اظهار کرد: احتمال اثرگذاری در امر به معروف و نهی از منکر باید لحاظ شود.

قربانی امر به معروف و نهی از منکر در موارد حکومتی را واجب خواند و تاکید کرد: حضور مردم در صحنه تبلیغات سوء دشمنان را خنثی می‌کند.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری در ادامه به برگزاری جشن یوروویژن در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: یوروویژن جشن بی‌بندوباری‌هاست در صورتی که 80 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه علوی هستند و نسبت به برگزاری این مراسم نظر مخالف دارند.

امام جمعه رودسر نیز در جلسه مذکور انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت: هجمه دشمن در بحث فرهنگی بسیار سنگین است و جوانان و زنان را مورد هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین تقی‌زاده اجرای امر به معروف در جامعه را نیازمند فعالیت‌های کارشناسی دانست و تصریح کرد: آسیب‌ها در عرصه‌های مختلف باید شناسایی شود.

وی با اشاره به خلاء قانونی دوچرخه‌سواری بانوان در جامعه، بیان کرد: مناطقی برای دوچرخه‌سواری بانوان باید در نظر گرفته شود.

فرماندار بندر انزلی نیز در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان شرایط فرهنگی استان را ویژه خواند و اظهار کرد: برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید هدفمند اجرا شود.

سعادتمند داودی به 50 کیلومتر سواحل انزلی اشاره کرد و افزود: تمام سواحل انزلی برای اجرای طرح سلامت دریا استفاده می‌شود.

وی خواستار اقامه نماز ظهر و عصر در مساجد بندر انزلی شد و بیان کرد: ساخت مصلای انزلی در حال اتمام است.

داودی بر تقویت هیئت‌های مذهبی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و یادآور شد: بازرسی از مکان‌های دولتی بندر انزلی در امر به معروف در حال انجام است و عملکرد مدیران دستگاه‌ها در کارنامه آنها لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول