اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود:

برخورد قضایی آخرین مرحله امر به معروف است

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود گفت: فردی که امر به معروف لسانی انجام می‏دهد، باید هنر دوست شدن و محبت کردن را بسیار خوب آموخته باشد چرا که برخورد قضایی آخرین مرحله امر به معروف است.

برخورد قضایی آخرین مرحله امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس‏علی کاظمی عصر امروز در گردهمایی هیئت‏های امر به معروف و نهی از منکر که با حضور 100 نفر از اعضای هیئت‏های امر به معروف در شاهرود برگزار شد، گفت: امر به معروف از فرایضی است که در روایات و آیات قرآن به آن تأکید و از ما خواسته شده است تا این فریضه را در جامعه برپا داریم.

وی در ادامه با اشاره به مراتب امر به معروف گفت: امر به معروف مراتبی دارد که قلب، زبان و قدرت است و این سه مرحله باید در فریضه امر به معروف با توجه به نوع آن رعایت شود.

فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود افزود: نخستین مرتبه از امر به معروف، مرتبه قلبی است، یعنی ما خودمان از درون و قلب خود از یک عمل اعلام انزجار کنیم و ناراحت شویم و مبارزه منفی برابر بدی‏ها در خود داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر لسانی بعد از مرتبه قلبی است، یعنی کسی که خودسازی کرده و در خود از اعمال بد منزجر شده و اعمال نیک انجام می‏دهد.

وی تصریح کرد: پس از این مراحل، فرد به میدان آمده و تذکر لسانی انجام می‏دهد، آن هم با لحن دلسوزانه و با نرمی و مهربانی که اثرگذار است.

فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود افزود: فردی که می‏خواهد امر به معروف لسانی انجام دهد، باید هنر دوست شدن و محبت کردن را بسیار خوب آموخته باشد.

وی با بیان اینکه با فراگیر شدن این فریضه بعضی برابر آن مقاومت می‏کنند، افزود: در اینجا سازمان‏های مسئول و ضابطان قضایی وارد عمل می‏شوند و با فرد خاطی برخورد لازم را انجام می‏دهند و این نیز مرتبه آخر امر به معروف و نهی از منکر است.

کاظمی ادامه داد: بسیج باید تصویر زیبای امر به معروف و نهی از منکر را به جامعه ارائه داده و با تلاش خود این فریضه را در جامعه گسترش دهد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود گفت: معتقدیم بسیجیان با رفتار خود باید دعوت به معروفات و بازدارندگی از منکرات را در جامعه گسترش دهند و هیئت‏های امر به معروف بسیج باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

کاظمی با تشریح دستورالعمل‏های هیئت‏های امر به معروف و نهی از منکر بسیج تصریح کرد: هیئت‏های امر به معروف باید با شناخت درست از محدوده پایگاه و محله، آسیب‏ها و تهدیدات را شناسایی کرده و با برگزاری جلسات کاربردی، در ترویج این فریضه و جلوگیری از منکرات تلاش کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول