اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان:

فضیلت امر به معروف از جهاد در راه خدا بالاتر است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان گفت: فضیلت امر به معروف و نهی منکر از جهاد در راه خدا بالاتر است.

فضیلت امر به معروف از جهاد در راه خدا بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام یدالله غلامی امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: امر به معروف اول خدای متعال است و در مراتب بعدی پیامبران و ائمه و اولیای الهی و در حال حاضر نیز حاکمان جامعه اسلامی و مسئولان هستند.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه صلوة اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر کار انبیا، وظیفه دولتی و همگانی آحاد جامعه است.

غلامی با اشاره به آیات و روایات امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه عمومی دانست و گفت: این فریضه تنها منحصر به قشر خاصی نمی‌شود و رؤسای ادارات نیز باید عاملان به معروف باشند.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه دولت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اصول مترقی دین اسلام و نیز قانون اساسی کشور است که حتی در اجرای آن افرادی شهید شده‌اند.

وی ضعف انگیزه و ایمان را علت عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: ترس از منافع دنیا، منزوی شدن و از دست دادن اطرافیان نیز از دلایل عمل نکردن این فریضه الهی است.

غلامی با اذعان به اینکه بیش از آنچه تصور می‌شود، جوانان ما به اصول اسلام و انقلاب معتقد هستند و آنچه در جامعه دیده می‌شود ناهنجاری‌هایی است که دیده می‌شود افزود: منکرات بزرگتری هم وجود دارد که باید جلوی آنها با امر به معروف و نهی از منکر گرفته شود.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان علی (ع) گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث تسلط اشرار می‌شود و وقتی که در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود قبح گناه شکسته می‌شود و از بین بردن قبح گناهان توطئه‌ دشمن است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول