اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

نباید به مسئله حجاب نگاه فصلی شود/ امر به معروف مظلوم است

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل با اعلام اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است، گفت: نباید به مسئله حجاب و عفاف نگاه فصلی بشود.

نباید به مسئله حجاب نگاه فصلی شود/ امر به معروف مظلوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یدالله اکبرزاده عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، ابراز داشت: مسئولان فرهنگی شهرستان باید در زمینه اهمیت دادن به مسئله عفاف و حجاب جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: پس از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نباید این موضوع به یکی از حساس‌ترین مباحث تبدیل شده البته باید در این زمینه موارد کاربردی مطرح شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه در تهدید نرم دشمن استکباری قرار داریم، تاکید کرد: جنگ نرم دهها برابر از جنگ سخت مهم‌تر است و باید در مسئله حجاب از بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کار جدی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه مردم بارها گله‌مندی خود را از وضع نامناسب حجاب در جامعه اعلام کرده و خواستار پیگیری لازم شدند، گفت: حجاب و عفاف در ستاد صیانت از حقوق شهروندی جای دارد و باید ماهانه به طور مستمر به این بحث ورود پیدا کرد.

فرماندار آمل با بیان اینکه نباید نگاه فصلی به حجاب و عفاف در جامعه داشته باشیم، اذعان داشت: اجرای دقیق بایدها و نبایدها در عرصه امر به معروف، نهی از منکر و حجاب باید دائمی باشد.

اکبرزاده با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است اظهار کرد: اگر در تمام عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی به طور شایسته‌ای کار شود ولی از اعتقادات دینی و مذهبی فاصله داشته باشیم تلاش‌هایمان هیچ ارزشی ندارد.

* دستگاه‌های اجرائی وظیفه ندارند به بدحجاب‌ها خدمات دهند

وی با تاکید براینکه در این شهرستان بیش از 23 هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشجویانی که با فرهنگ‌های مختلف و متفاوت وارد جامعه می‌شوند در رشد بدحجابی اثرگذارند.

اکبرزاده با ابراز اینکه هر کس باید در حد توان خود بسیج شود و از نگرانی‌های مردم که بجا و ارزشمند است بکاهد، بیان داشت: 50 نفر از زنان بدحجاب می‌توانند شهری 200 هزار نفری را مخدوش کنند.

وی با تاکید اینکه باید از توان علمی حوزه و دانشگاه در بحث عفاف استفاده شود، عنوان کرد: پنج تیم بازرسی پنج نفره به این منظور به جمع مردم ورود پیدا می‌کنند همچنین تیم سه نفره‌ای نیز از عوامل فرمانداری در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بر عفاف و حجاب در ادارات نظارت دارند.

نماینده عالی دولت در آمل با اعلام اینکه در مورد حجاب و عفاف فراخوان لازم انجام شده و 40 مقاله برای این موضوع ارسال شد، تصریح کرد: اگر به بحث حجاب توجه خاصی نشود و از امروز وارد عمل نشویم فردا خیلی دیر است.

وی در توصیه‌ای به نهادها و دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: دستگاه‌های اجرائی وظیفه ندارند به بدحجاب‌ها خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول