اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد اسیر نگاه شک‌آلود است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متأسفانه از گذشته تاکنون نگاهی شک‌آلود و تردید‌آمیز مانع از تحقق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان از حالت قوه به فعل شده است.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد اسیر نگاه شک‌آلود است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی امروز در جمع اعضای هیئت‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به کارکردهای مهم این اتاق اظهار کرد: متأسفانه برخی از صنعتگران و مدیران ما به درستی وظیفه و کارکردهای مثبت و اثرگذار این اتاق را نمی‌دانند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این مجموعه حلقه واسطه بین دولت و بخش خصوصی بوده و دارای ظرفیت‌های بالای علمی و کارشناسی برای پیگیری توسعه صنعت و بازرگانی در کشور است.

زارعی در ادامه با بیان این‌که فرمان رهبری نامگذاری سال نبود بلکه معظم‌له نقشه راه را برای ما ترسیم فرمودند، تصریح کرد: اکنون هم دولت و هم مجلس و تمام بخش‌های اقتصادی کشور و به ویژه بخش خصوصی باید با الهام از این نقشه راه به وظایف خود که تسریع در امر تولید و جذب سرمایه‌گذار داخلی است به درستی عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد این وظیفه 10 و بلکه 100 برابر است چراکه در بحث توسعه، استان آخر کشور هستیم.

در بحث سرمایه‌گذاری چشم‌ها را باید شست و جور دیگری به موضوع نگریست

زارعی خاطرنشان کرد: همه چیز داریم و از نظر منابع شاید در کشور اول باشیم ولی به دلایل مختلف هنوز محرومیت بر بالای سر ما سنگینی می‌کند که در برخی بخش‌ها از جمله سرمایه‌گذاری اقتصادی باید چشم‌ها را شست و جور دیگری به این فرصت‌های کم‌نظیر نگاه کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که صنایع استان ما به دلیل عدم حمایت در سطح ملی و منطقه‌ای تا حدودی جایگاه خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: به همین دلیل صنایع کهگیلویه و بویراحمد نتوانستند از همه ظرفیت و توان تولیدی خود استفاده کنند.

وی با انتقاد از نگاه شک‌آلود و تردیدآمیز به حوزه فعالیت‌های اقتصادی در این استان گفت: تا هنگامی که چنین فضای ملتهب و غبارآلود همراه با شک و تردید وجود دارد در وضعیت فعلی خواهیم ماند.

وزارت نفت بزرگترین فرصت سرمایه‌گذاری و تولیدی ما را آرشیو کرد

وی از پی‌گیری‌های گذشته خود برای احداث نیروگاه گازی و پتروشیمی در مرکز استان سخن به میان آورد و گفت: عده‌ای نیز بدون این که از منابع بانکی کمک بخواهند پای کار آمدند . هزینه 330 میلیون دلاری آن را نیز تقبل کردند که اگر این طرح اجرایی می‌شد علاوه بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگری که ایجاد می‌کرد تحقق اشتغال 400 نفری را نیز در پی داشت.

زارعی ادامه داد: ولی متاسفانه هنگامی که بحث خوراک این مجموعه پیش آمد وزارت نفت با یک توجیه غیر منطقی که گاز کشور با این مجموعه بالانس نیست طرح بزرگ این چنینی را به آرشیو فرستاد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که در پیشرفت و توسعه می‌توانیم الگویی برای کشور باشیم، یادآور شد: در تامین منابع مقام نخست کشور را داریم ولی در بحث برخورداری در انتهای جدول هستیم.

زارعی با انتقاد از این‌که در سطح کشور عدالت در توزیع به درستی رعایت نشده است، گفت: امروز این رسالت بر دوش ما بوده که این حق را برگردانیم و در مسیر توسعه گام برداریم.

وی شرکت خود در جلسات اتاق بازرگانی را وظیفه دانست و گفت: افتخار می‌کنم که در جمع اندیشمندان اقتصادی استان برای رفع مظلومیت از چهره سرمایه‌گذاری و تولید هم‌فکر چنین افرادی باشم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول