اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

افزایش میزان سرمایه‌گذاری در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با جهش قابل قبولی رو‌به‌رو بوده و در سال جاری به 10 هزار میلیارد ریال رسیده است.

افزایش میزان سرمایه‌گذاری در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد در جمع کشاورزان نمونه استان فارس اظهار کرد: بحران خشکسالی در استان فارس را باید به عنوان یک فرصت تلقی کرد، چراکه با تلاش‌های انجام شده میزان تولید محصول کشاورزی از 20 میلیون تن به 120 میلیون تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از 32 محصول کشاورزی در کشور، هفت محصول استراتژیک در استان فارس تولید شده و به بهره‌برداری می‌رسد که این امر نشان از توان و ظرفیت بالای کشاورزی در این استان دارد.

خرد در مورد ارائه تسهیلات مالی به خسارت دیدگان بحران ناشی از خشکسالی افزود: از محل پرداخت کمک‌های 600 میلیارد تومانی به خسارت دیدگان کشور، 140 میلیارد تومان به استان فارس اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور طرح کاداستر اراضی در استان فارس اجرا شده که در دور چهارم سفر ریاست جمهوری رونمایی می‌شود.

خرد اضافه کرد: تولید 60 هزار تن بذر، 7.5 تن محصول باغی، شناسه‌دار شدن 12 میلیون نهال، تولید شش درصد گوشت سفید، 6.7 درصد عسل، 3.5 درصد دام و طیور و توسعه آبیاری نوین از جمله فعالیت‌های مهم بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: با ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان در ایجاد زیرساخت‌های توسعه محصول باغی و کشاورزی شاهد بی‌نیازی در واردات محصولات کشاورزی از خارج هستیم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول