اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال در منطقه نمونه گردشگری حماملو ورزقان

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با مشارکت و حضور بخش خصوصی، بیش از 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه "حماملو" شهرستان ورزقان در حال اجراست.

سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال در منطقه نمونه گردشگری حماملو ورزقان

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار کرد: این حجم سرمایه‌گذاری در راستای ساخت مجموعه سوئیت‌های اقامتی، امکانات رفاهی، محوطه‌های ورزشی و گردشگری هزینه می‌شود.

وی امکان ورزش‌های زمستانی و کوهستانی و طبیعت‌گردی را از فرصت‌های منطقه عنوان کرد و افزود: این منطقه نمونه گردشگری با مساحتی معادل 200 هکتار و وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی گردشگری در محدوده منطقه، از ظرفیت بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طبیعت زیبا و آب و هوای چهار فصل منطقه "حماملو"، آن را برای جذب گردشگر در تمام فصول سال مناسب کرده است، ساخت اقامتگاه‌هایی در دل غارهای انسان ساخت این روستا می‌تواند "حماملو" را به مقصدی با اولویت ویژه در آذربایجان‌شرقی و ایران تبدیل کند.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به ویژگی این اماکن اقامتی اظهار کرد: سرمایه‌گذار این منطقه ساخت 350 سوئیت اقامتی در غارهای روستا و کلبه‌هایی داخل محوطه فضای سبز "حماملو"، خدمات آب‌درمانی، فروشگاه‌ها، میدان‌های اسب‌سواری، بالون‌سواری و سایر ورزش‌های پر جاذبه را متعهد شده است.

محمدی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب این منطقه نمونه گردشگری، اظهار کرد: "حماملو" در امتداد جاده منتهی به روستای هدف گردشگری "آقابابا فرامرزی" قرار داشته و دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی است.

وی همچنین "حماملو" را دارای ویژگی‌های اکوتوریستی دانست و گفت: وجود قلعه تاریخی، مناظر بی‌بدیل طبیعی مانند چشم‌اندازهای منطقه "چیچکلو"، وجود رود دائمی در میان روستا، غارهای انسان ساخت و قرارگیری در محدوده آثاری نظیر قلعه "جوشین" و "گل‌آخور"، این روستای زیبا را تبدیل به منطقه نمونه گردشگری ویژه کرده است.

محمدی اظهار امیدواری کرد، با بهره‌بردار ی از فاز نخست این پروژه عظیم سرمایه‌گذاری در سال آینده، می‌توانیم شاهد جذب تعداد زیادی از گردشگران به منطقه نمونه گردشگری "حماملوی" ورزقان و رضایتمندی آنها باشیم.

منطقه نمونه گردشگری "حماملو" در شهرستان ورزقان و در غرب آن قرار دارد. این منطقه با اقلیم کوهستانی از مصوبات دور سوم سفر ریاست‌جمهوری به استان در سال 88 به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول