اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

توانمندی بخش کشاورزی جوابگوی اشتغال اردبیل است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: توانمندی بخش کشاورزی در استان اردبیل پاسخگوی اشتغال مولد در استان و مهار معضل بیکاری است.

توانمندی بخش کشاورزی جوابگوی اشتغال اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی آب و خاک در اردبیل اظهار داشت: امسال یک ظرفیت و توانمندی خوبی در ایجاد فرصت اشتغال در بخش کشاورزی فراهم شده است به طوری که از سهمیه سال گذشته 185 میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم بهره به فارغ‌التحصیلان کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی با اعلام این‌که از این رقم تاکنون 39 هزار میلیون ریال جذب شده است، تصریح کرد: به دلیل آن که زمینه جذب مبلغ اختصاص یافته به توسعه بخش کشاورزی در سال گذشته فراهم نشد این سهم امسال به جد پیگیری می‌شود تا بدون محدودیت از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر متقاضی به صورت انفرادی یا تعاونی 30 میلیون تومان است که چند دستگاه وظیفه همکاری در جذب این اعتبار را دارند که در گام اول اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارد افراد بیکار را شناسایی کرده و نسبت به ایجاد فرصت اشتغال برای آنها اقدام کند.

این مسئول منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و بانک کشاورزی را در فراهم کردن زمین مورد نیاز، تأمین آب و پرداخت تسهیلات با کارمزد هفت درصد اساسی و مهم عنوان کرد.

وی همچنین از واگذاری اراضی کشاورزی و وام برای بیکاران خبر داد و اضافه کرد: بیش از 70 طرح انفرادی و هفت طرح تعاونی با اشتغالزایی 120 نفر و با پرداخت تسهیلات 39 هزار میلیون ریال مصوب شده و به بانک عامل جهت پرداخت اعلام شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: تمام اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی مصمم هستند با بهره‌گیری از توان این بخش اشتغال مولد را برقرار کرده و بخشی از دغدغه‌های خانواده‌ها را کاهش دهند.

به گزارش فارس، در این جلسه معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: ‌بهره‌برداری بهتر از قابلیت‌های کشاورزی شهرستان‌های مختلف نیازمند حمایت بیشتر از این بخش است.

علیرضا توانا افزود: ما در حوزه دام نیز از توانمندی خوبی در حوزه پرورش گاو، گاومیش، گوساله و پرواربندی آنها برخوردار هستیم که بخش عظیمی از متقاضیان اشتغال در این حوزه طرح‌های خود را نیز ارایه کردند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول