اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

هدف مجلس حمایت از تولید و اشتغال است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام نمایندگان، هدف خود را حمایت از تولید و اشتغال قرار داده‌اند و نمایندگان مشهد نیز برای تحقق اشتغال جوانان در مشهد، با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند.

هدف مجلس حمایت از تولید و اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد کریمی‌قدوسی، صبح امروز در سالن کنفرانس خبری خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی اظهار کرد: مجلس نهم، در روزهای آغازین خود قرار دارد و مدتی زمان باید طی شود تا نمایندگان جدیدالورود با فضای قانون‌گذاری آشنا شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم ادامه داد: در ابتدای شکل‌گیری هر مجلس، بحث‌هایی در زمینه تعیین رئیس مجلس و هیئت رئیسه انجام می‌شود و این یک امر کاملاً طبیعی است که فضای مجلس، تا حدودی سیاسی شود.

وی با اشاره به فضای روزهای آغازین بهارستان نهم گفت: هنوز رئیس کمیسیون اصل نود مشخص نشده است و البته تکلیف ریاست دیوان محاسبات نیز باید مشخص شود تا مجلس بتواند در امور اقتصادی با جدیت بیشتری وارد شود.

کریمی بیان کرد: تمام نمایندگان، هدف خود را حمایت از تولید و اشتغال قرار داده‌اند و نمایندگان مشهد و کلات نیز برای حمایت از تولید و تحقق اشتغال جوانان در مشهدالرضا، با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بهارستان نهم با اشاره به اقدامات مجلس نهم در زمینه مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مناسب مجلس در این زمینه، دعوت از وزرای اقتصادی و هم‌چنین رئیس بانک مرکزی به مجلس بود و نتایج مثبتی نیز داشت.

کریمی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مشهد از شهرک‌های صنعتی اطراف این شهر گفت: عمده مشکلات تولید کنندگان در سه بخش بانک‌ها، دارایی و بیمه خلاصه می‌شود و البته رفع تمام مشکلات آنها از عهده نمایندگان خارج است و باید تمام ارگان‌های استان در این زمینه فعال شوند.

وی تاکید کرد: استاندار خراسان‌رضوی، باید با روسا و کارفرمایان بخش صنعت استان، جلسات ادواری تشکیل دهد و مشکلات آنها را از نزدیک بشنود و برای رفع آن، کارگروه‌های خاصی را تشکیل دهد.

کل بودجه مجلس هشتم 350 میلیارد تومان بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان بهارستان نهم تاکید داشتند که مجلس نباید برای کشور خرج‌تراشی کند و این فرمایش رهبری باید در دستور کار مجلس نهم قرار بگیرد.

کریمی گفت: کل بودجه مجلس هشتم، حدود 350 میلیارد تومان بود و این رقم با توجه به حجم قانون‌گذاری آن، منطقی به نظر می‌رسد.

حضور نمایندگان در جلسات علنی مجلس هشتم کم‌رنگ بود

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس هشتم تاکید کرد: حضور نمایندگان در جلسات علنی مجلس هشتم، همیشه لب مرز بود و اگر قرار به برگزاری جلسه‌ای سیاسی و ملتهب نیز بود، نهایتاً 220 نفر در جلسات حضور پیدا می‌کردند.

کریمی افزود: این نقیصه در مجلس نهم باید برطرف شود، زیرا رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود نسبت به حضور کم‌رنگ نمایندگان در مجلس هشتم گلایه داشتند و تاکید کردند در مجلس نهم نباید این‌گونه باشد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول