اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز:

برگزاری جایزه ادبی حیف و میل بیت‌المال نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: هدف یک جایزه ادبی، معرفی استعدادها است و از این طریق فرهنگسازی می‌کند، بنابراین من به شخصه برگزاری آن را حیف و میل بیت‌المال نمی‌دانم.

برگزاری جایزه ادبی حیف و میل بیت‌المال نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سید رضا علوی، درباره آخرین وضعیت برگزاری جایزه ادبی تبریز و نیز کتاب سال تبریز اظهار کرد: هر دوی این جوایز به طور قطع در زمان اعلام شده برگزار می‌شوند.
وی ادامه داد: آثار رسیده به هر دو جایزه ادبی مرتب و دسته‌بندی و برای داوری و انتخاب آثار برتر آماده شده است.
علوی درباره انتخاب دبیر این دو جایزه نیز گفت: طبق قانون دبیر این دو جایزه ادبی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز است که با این حساب بنده با توجه به حکمم دبیر این دو جایزه به حساب می‌آ‌یم، اما آن دو دوست دیگری که مستعفی نیز شده‌اند، دبیر علمی بودند که سعی می‌کنیم از وجود آنها مجددا استفاده کنیم، اما برگزاری این دو جایزه وابسته به دبیر علمی نیست.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای جایزه کتاب سال تبریز به پایان رسیده، ولی برای جایزه ادبی تبریز همچنان باقی است، گفت: آقایان نجفی و علیزاده از سوی من مجددا دعوت به همکاری شده‌اند، اما اظهار می‌کنند که به دلیل مشغله کاری و برگزاری کلاس‌هایی که در تهران دارند، نمی‌توانند با ما همراهی کنند. با این وجود حتی اگر در موقعیت دبیری علمی هم امکان نداشته باشیم، در مقام داوری حتما از وجود این افراد بهره خواهیم برد؛ هرچند که با بررسی‌های من کار زمین مانده‌ای هم در این زمینه باقی نمانده است.
علوی همچنین درباره مخالفت‌های استانی در برگزاری این دو جایزه ادبی نیز گفت: ما قبل از این نیز ۱۳ دوره جایزه وحدت را در تبریز برگزار کردیم. برای آن هم ابتدا گفتند برگزاری‌‌اش فایده‌ای ندارد. ما اگر از کتاب برگزاری این جایزه بتوانیم دو شاعر یا نویسنده جوان را به استان و کشور معرفی کنیم، کارمان را انجام داده‌ایم.
وی تاکید کرد: هدف یک جایزه ادبی، معرفی استعدادها است و از این طریق فرهنگ‌سازی می‌کند. بنابراین من به شخصه برگزاری آن را حیف و میل بیت‌المال نمی‌دانم.
علوی در پایان از تلاش خود برای افزایش مبلغ جوایز این دو جایزه ادبی خبر داد و گفت: سعی من این است که مبالغ این جایزه را افزایش بدهم یا تعداد نفرات برگزیده را بیشتر کنم که یکی از این موارد به نتیجه خواهد رسید.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول