اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آباده صورت گرفت

بازگرداندن 76 هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال

خبرگزاری فارس: 76 هکتار از اراضی دولتی در شهرستان آباده با رأی مراجع قضایی از دست متصرفان آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد.

بازگرداندن 76 هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق دولت و حراست از بیت‌المال به ویژه اراضی ملی واقع در حریم شهرهای این استان، عزم راسخی برای حفظ و حراست از این اراضی و تعامل مجدانه‌ای بین دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه مراجع قضائی، نیروی انتظامی و این اداره کل وجود دارد.
کاظم بردبار افزود: تاکنون در این راستا اقدامات بازدارنده قابل ملاحظه‌ای از جمله رفع آثار تصرف از اراضی دولتی مورد تجاوز صورت گرفته است.
وی رفع تصرف از 76 هکتار اراضی ملی واقع در حریم شهرستان آباده را به عنوان شاخصه‌ای از این فرایند دانست و اضافه کرد: طی مراحل قانونی با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان موفق شدند طی عملیاتی نزدیک به 736 هزار و 561 هکتار از اراضی ملی را که از مدت‌ها پیش در مناطق کمین‌گاه روستاهای بالغو، قنبرآباد، شهراب سلطان آباد، شیرخان‌های اران و حسین آباد علی‌آباد از توابع شهرستان آباده به تصرف در آمده بود از دست متصرفان خارج کنند.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس تصریح کرد: با پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آباده همچنین پنج نفر از افراد متخلف که اقدام به بهره‌برداری غیر قانونی از محصولات فرعی مرتعی از جمله کتیرا کرده بودند دستگیر که پس از بررسی‌های به عمل آمده این افراد به دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان آباده معرفی شدند.
بردبار ابراز داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری اداره منابع آب شهرستان آباده، 16 حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان پس از طی مراحل قانونی، مسدود و پلمب شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول