اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران مطرح کرد

سوداگری تصرف اراضی ملی و بیت‌المال در مازندران

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر گفت: با توجه به کمبود زمین در غرب استان و قیمت بالای آن سوداگری تصرف اراضی ملی به عنوان بیت‌المال توسط عده‌ای سودجو دور از انتظار نیست.

سوداگری تصرف اراضی ملی و بیت‌المال در مازندران

یوسف‌علی ادیب در حاشیه برگزاری همایش قانون و منابع طبیعی که در کلارآباد برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عباس‌آباد از رشد 80 درصدی مشارکت مردمی در پیشگیری از جرایم در منابع طبیعی در غرب استان خبر داد.

ادیب بیان داشت: هماهنگی با سازمان و آموزش و ترویج در کنار برنامه‌ریزی توانسته به جای برخورد فیزیکی عامل موثری در حفظ و حراست از منابع طبیعی باشد.

وی اظهار داشت: مدیران و کارشناسان با این برنامه‌ها به همراهی یگان حفاظت با حضور در میان مردم و همکاری خوب مردم حاشیه جنگل‌ها و منابع طبیعی و حضور شوراها و دهیاران در این برنامه‌ها اثرگذار بوده که در این میان اعطای مشوق‌های مناسب نیز بی‌تاثیر نبوده است.

ادیب ادامه داد: برگزاری هفته منابع طبیعی نیز فرصتی یک هفته‌ای برای دیدار با مسئولان و مدیران این بخش با مردم است تا به راحتی بتوانیم چالش‌های فراروی خود در ارتباط با منابع طبیعی را به صورت نشست‌های فرهنگی و تخصصی در مساجد و عرصه بیان کنیم و از نظرات مردم و خواسته‌های آنها آگاه شده و مردم نیز بیشتر با قوانین آشنا شوند.

وی با بیان هماهنگی و تعامل بسیار خوب و سازنده بین دستگاه‌های قضایی و منابع طبیعی با یگان حفاظت از منابع طبیعی ادامه داد: اقتدار دستگاه قضایی در پیگیری‌های منابع طبیعی بسیار خوب بوده و تقاضا می‌شود برای رسیدگی به جرایم مذکور در دادگستری‌ها شعب ویژه‌ای اختصاص یابد تا روند کار و رسیدگی به جرایم شامل مرور زمان نشود.

ادیب با اشاره به اینکه با توجه به کمبود زمین در غرب استان و قیمت بالای آن سوداگری تصرف اراضی ملی به عنوان بیت‌المال توسط عده‌ای سودجو دور از انتظار نیست، بیان داشت: برای امر پیشگیرانه در این موارد علاوه بر تلاش مضاعف و شبانه‌روزی نیروهای خوب یگان حفاظت، کمی نیرو، اعتبارات و نزدیکی به سن بازنشستگی آنها معضلی است که ما را در سختی قرار داده که از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود به این مورد مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول