اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی:

رشته توسعه و ترویج فرهنگ دینی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی از راه‌اندازی رشته توسعه و ترویج فرهنگ دینی با پنج گرایش خبر داد.

رشته توسعه و ترویج فرهنگ دینی راه‌اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام سید‌حسین رکن‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آغاز فعالیت دانشگاه معارف اسلامی از سال 85 در مقطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌های مدرسی معارف اسلامی با پنج گرایش انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، اخلاق اسلامی، قرآن و متون اسلامی و مبانی نظری اسلام در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 159 نفر دانشجوی دکترا و 101 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد داریم که در گرایش‌های مختلف مشغول تحصیل هستند و 63 نفر از دانشجویان دکترا این دانشگاه بورسیه دریافت کرده‌اند.
معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی از راه‌اندازی رشته جدید توسعه و ترویج فرهنگ دینی در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: سال آینده پذیرش دانشجو در رشته توسعه و ترویج فرهنگ دینی گرایش‌های مدیریت فرهنگی، مشاوره دینی و تبلیغ دین صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تربیت روحانیونی که برای ارائه مشاوره در دانشگاه‌ها و قبول مسئولیت دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها به عنوان مبلغ در ایام تبلیغی در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این رشته است.
رکن‌الدینی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد از بین طلاب خواهر جامعة الزهرا پذیرش داشتیم که در چهار گرایش تاریخ و تمدن، اخلاق، قرآن و متون اسلامی مبانی نظری اسلام مشغول تحصیل هستند.
وی عنوان کرد: تاکنون 60 پایان‌نامه در حوزه کارشناسی ارشد در پنج گرایش ارائه شده و دو نفر از دانشجویان دکترا از پایان‌نامه خود دفاع کردند.
معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی بیان کرد: اکنون 80 استاد در دانشگاه معارف مشغول فعالیت هستند و در پایان هر ترم از آنها ارزیابی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول