اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان:

اقتدار معنوی جامعه در گرو ترویج معارف دینی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: کنترل انحرافات اجتماعی ماحصل ترویج معارف دینی است که سبب اقتدار معنوی در جامعه می‎شود.

اقتدار معنوی جامعه در گرو ترویج معارف دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سید روح‎الله سلیمانی‎فر صبح امروز در جمع اعضای هیئت مدیره امامزاده عبدالله گرگان اظهار داشت: رویکرد فرهنگی اولویتی است که از سوی اوقاف و امور خیریه مورد توجه است و برای اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شود، بنا داریم تا با ساماندهی امورات فرهنگی و مذهبی در اماکن متبرکه فرامین رهبری را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فرمایشات معظم‎له حجت را بر همه ما تمام کرده است، دیگر تعلل مفهومی ندارد و نه در شعار بلکه در عمل می‎خواهیم در عرصه‎های فرهنگی و مذهبی با سرعتی پرشتاب حرکت کنیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اذعان کرد: با نیازسنجی‎های صورت گرفته، برنامه‎ریزی‎های مدونی پیش‎بینی کرده‎ایم تا در تمام بقاع متبرکه، نماز جماعت و مرکز دائمی پاسخگویی به مسائل شرعی را با استفاده از روحانیون آگاه و توانمند به خصوص برای نسل جوان داشته باشیم تا آنها را نسبت به شبهات اعتقادی، مشاوره خانوادگی و مذهبی پاسخگو باشند.

سلیمانی‎فر با بیان اینکه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به‎ عنوان محور برگزاری برنامه‎های مذهبی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرکز دشمنان به کمرنگ کردن ارزش‎ها و مبانی اعتقادی در جامعه اسلامی معطوف شده است و جوانان در گوشه‎ای از این پازل مورد تهاجم قرار گرفته‎اند لذا تلاش مجموعه اوقاف بر این اصل قرار گرفته تا نسل جوان را نسبت به مسائل پیرامون خود آگاه‎تر کند چرا که معتقدیم هر چه آگاهی به معارف دینی در نسل جوان تقویت و افزایش یابد نتیجه آن سبب کاهش بزهکاری و ناهنجاری‎های اجتماعی خواهد شد.  

وی بیان کرد: تمام سعی‎مان بر این است تا با بسیج امکانات موجود در اوقاف شاهد اتفاقاتی تاثیرگذار در حوزه فرهنگی و مذهبی باشیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خواستار مشارکت مردمی و مساعدت خیران به اماکن مذهبی شد و خاطر نشان کرد: از همه خیرین و کسانی که به اهل‎بیت عصمت و طهارت (ع) ارادت دارند دعوت می‎کنیم تا در امر بازسازی، بهسازی و تجهیز بقاع و اماکن متبرکه مشارکت کنند تا با ایجاد فضای معنوی زائران را از امکانات رفاهی مناسب بهره‎مند کنیم.

سلیمانی‎فر حمایت مسئولان ارشد استانی را نیز در این زمینه مهم خواند و گفت: زائران باید با ورود به اماکن زیارتی به آرامش معنوی برسند که رسیدن به این مهم در سایه برطرف کردن خلأها و نیازهای اساسی امامزادگان (ع) است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول