اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

ترویج فضایل دینی در جامعه از منابر شروع شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: روحانیون بزرگترین منابع ارشادی و هدایت مردم هستند که ترویج شعایر دینی و فضایل اخلاقی در جامعه باید از سوی این قشر آگاه و با استفاده از ظرفیت منابر انجام شود.

ترویج فضایل دینی در جامعه از منابر شروع شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی پیش از ظهر امروز در همایش روحانیون شیعه و سنی در شهرستان نمین اظهار داشت: روحانیون به عنوان اقشار آگاه جامعه همواره مورد هدف استکبار هستند و با برنامه‌های کذایی خود می‌خواهند مسایل دینی مطرح شده از روحانیون را بی‌ارزش جلوه دهند.
وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد شبهه‌افکنی در دین و ایجاد اختلاف نظر و رای در بین مردم است تصریح کرد: در این میان نقش روحانیون بیش از پیش واضح و مبرهن می‌شود که با تشکیل کلاس‌ها و منابر آشنایی با سیره و سلوک ائمه و پیامبران جوانان را جلب و جذب چنین محافلی کنند.
امام جمعه نمین در بخش دیگری از سخنان خود علمای شیعه و سنی را دارای اخوت بسیار خوب اعلام کرد و افزود: هرچند نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن در سال‌های گذشته را شاهد بودیم اما آنچه که این اخوت و ارتباط را حفظ کرد بصیرت موجود در بین روحانیون بود.
رحیمی در ادامه سخنان خود به آغاز انتخابات اشاره و با یادآوری اینکه روحانیون معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری در مورد انتخاب اصلح را باید برای مردم تبیین کنند، افزود: رویکرد اصلی که از روحانیت در آستانه برگزاری انتخابات مورد انتظار است تشویق و ترغیب مردم به حضور حداکثری و ارائه شاخص‌ها و معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری برای مردم در راستای تشخیص انتخاب افراد اصلح در انتخابات است.
وی با تشریح اهمیت و جایگاه روحانیت از منظر امام راحل (ره)، ارشاد، کنترل و نظارت را مهم‌ترین وظیفه روحانیون در بین مردم دانست و روحانیون منطقه را به ارائه برنامه برای مردم در راستای ترویج اخلاق و فضیلت در جامعه و تامین سعادت دنیوی و اخروی آنان توصیه کرد.
امام جمعه نمین به فشارهای وارده از سوی دشمنان نظام اسلامی در ابعاد سیاسی و اقتصادی اشاره و اضافه کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و نمایش اقتدار نیروهای مسلح با برگزاری رزمایش ولایت 90 این بار هم دشمنان نظام را مثل همیشه وادار به عقب‌نشینی کرد و همه اینها ناشی از عنایت خداوند در حق ایران اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نمین هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و توطئه دشمنان برای تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی از روحانیون منطقه خواست در منابر و مجالس مختلف نسبت به ایجاد روشنگری و اطلاع‌رسانی برای مردم در مورد روند اجرای انتخابات اقدام و آسیب‌های انتخاباتی را برای آنان تبیین کنند.
سید تقی دریتیم افزود: مردم باید بدانند که انجام تمامی اقدامات مربوط به امورات انتخاباتی از سوی معتمدین آنها صورت می‌گیرد و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فقط پشتیبان و هماهنگ کننده عملیات اجرایی انتخابات هستند بنابراین امکان هیچگونه تقلب و تخلف در انتخابات مقدور نمی‌باشد.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول