اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

فضای زندان‌های گیلان مناسب اصلاح و تربیت نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گیلان گفت: فضای زندان‌های گیلان مناسب اصلاح و تربیت زندانیان نیست و نیاز به توجه ویژه و حمایت مسئولان دارد.

فضای زندان‌های گیلان مناسب اصلاح و تربیت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، محمدجواد حشمتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری این شهرستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهدای هفتم تیر به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی اظهار کرد: سجایای اخلاقی و نگاه عمیق شهید بهشتی به نظام و اجرای دقیق احکام موجب غبطه است.

وی، ادامه داد: ایشان از چیزی نگران نبودند و نمی‌ترسیدند و در نهایت جان و خون خود را در این راه فدا کردند.

این مسئول، با اشاره به صبوری شهید بهشتی در مقابل نوشته‌های دشمنان علیه شهید بهشتی، افزود: شهید بهشتی نوشته‌ها را می‌دید و بی‌توجه به آن به کار خود می‌پرداخت و بدون وقفه تلاش می‌کرد.

وی، با بیان اینکه شهدا وظیفه خطیری بر عهده ما گذاشته‌اند، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی موجب بیداری اسلامی در دنیا شده و این همان حرکت‌ها و تلاش‌هایی بود که دنیا را نگران می‌کرد همچنان که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دشمن ابعاد آن را پیش‌بینی می‌کرد و امروز شاهد هستیم که احیای دوباره اسلام با رویش انقلاب اسلامی ایران بوده است.

حشمتی، دستیابی ایران به دانش هسته‌ای را موجب هراس دشمنان دانست و گفت: بهانه دشمن از اینکه ایران در حال ساخت بمب هسته‌ای است به دلیل ترس از انقلاب اسلامی بوده و این در حالی است که ما به غنی‌سازی 20 درصد رسیده‌ایم.

وی، با بیان اینکه ما وارث خون شهدا  هستیم، بیان کرد: باید میراث گرانبها را با جان و خون خود حفظ کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، با اشاره به موضوع شکایات و دعاوی مردم در دادگستری، افزود: بخش زیادی از گرفتاری مردم متوجه دادگستری‌ است زیرا باید مشکل مردم را برطرف کند.

وی، با بیان اینکه ما در دادگستری دارای رسالتی هستیم، تصریح کرد: باید بدون منت و با اخلاق خوش و خالصانه این رسالت را انجام دهیم زیرا امام راحل فرمود مردم ولی نعمت نظام و مسئولان هستند.

حشمتی، حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی را سبب دوری دشمنان به ویژه آمریکا از حمله به این کشور نامید و بیان کرد: به خاطر همین مردم است که آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد زیرا با وجود تمام مشکلات نظیر گرانی‌ها باز هم در مواقع لازم در صحنه حاضر هستند.

وی، اجابت خواسته‌های مردم را هزینه بر ندانست و یادآور شد: خوش‌اخلاقی، برخورد مناسب و پرهیز از وعده‌های دروغین جزو اصول کار مسئولان است.

این مسئول، اضافه کرد: در زمینه برخورد با مجرمان و حریم شکنان حرف خاصی نیست زیرا قانون باید در باره این افراد اجرایی شود تا جامعه احساس امنیت کند.

وی، با اشاره به موضوع رفع اطاله دادرسی ابراز کرد: در این زمینه کارهای زیادی صورت گرفته و زیرساخت‌ها آماده شده است و اگر چه هنوز موانع زیادی در رسیدگی سهل و آسان به پرونده‌های قضایی وجود دارد اما اقدام‌های خوبی در حال انجام است.

حشمتی، با بیان اینکه دسترسی مردم در همه جای استان به حوزه‌های دادگستری سهل و آسان است، خاطرنشان کرد: برای مطرح کردن دعاوی و مشکلات، ما نیز باید پاسخگویی مناسب به مراجعات و نیازمندی‌های مردم داشته باشیم تا به نقطه‌ای برسیم که مراجعات به دادگستری به حداقل برسد و از اتلاف وقت جلوگیری شود.

وی، به وضعیت زندان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: برای زندان‌های استان با مشکل تخصیص اعتبار و امکانات مواجه هستیم البته اعتبارات استانی موجود است اما کافی نیست و فضای مستهلک زندان‌ها نیازمند بازسازی است و مناسب اصلاح و تربیت زندانیان نیست.

رئیس کل دادگستری گیلان، از ساماندهی زندان لنگرود در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این امر نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها با دادگستری شهرستان است.

وی، درباره سوءاستفاده عده‌ای افراد از منابع طبیعی استان گفت: با برداشت منابع طبیعی مخالف نیستیم اما باید این برداشت‌ها نظام‌مند شوند و نباید مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

حشمتی، با بیان اینکه جنگل‌های شرق گیلان مورد کم لطفی و بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی، بر ضرورت پیشگیری از جرم تاکید کرد و افزود: باید این مسئله به صورت جدی پیگیری شود.

در این مراسم علی اصغر حیدرنژاد به عنوان رئیس جدید دادگستری و فردین امیری دادستان انقلاب شهرستان لنگرود معرفی شدند و از تلاش‌های سید تقی پورسید حق‌شناس رئیس سابق دادگستری و مرتضی زیبایی دادستان قبلی لنگرود قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول