اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

استفاده حداکثری از فضای زندان برای مجرمان خطرناک

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: آنچه ما در حبس‎زدایی باید محقق کنیم استفاده حداکثری از فضای زندان برای مجرمان خطرناکی است که امنیت جامعه را تهدید می‎کنند.

استفاده حداکثری از فضای زندان برای مجرمان خطرناک

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در نخستین کارگاه آموزشی کاهش جمعیت کیفری استان اظهار داشت: به تشخیص قاضی و بر اساس مواد آیین‎نامه اجرایی، متهمین بازداشتی به موجب قرار تامین به جای زندان به بازداشتگاه موقت فرستاده می‎شوند.

وی از راه‎اندازی این بازداشتگاه حداکثر تا مرداد ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‎های اداره کل زندان‎های استان، این بازداشتگاه در گنبدکاووس نیز راه‎اندازی شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان حبس‎زدایی را یک تکلیف دینی، عقلانی و قانونی برشمرد و گفت: همه مکلف هستند به قوه قضائیه در اجرای این سیاست کمک کنند.

فاضلیان با اشاره به گستردگی جوامع و پیچیدگی جرائم در دنیای امروز وجود زندان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ما در حبس‎زدایی به دنبال استفاده منطقی و عقلانی و هدفمند از مجازات حبس هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه مجازات حبس یکی از مهمترین کیفرهایی است که در بسیاری جوامع دنیا اعمال می‎شود افزود: با توجه به شرایط موجود نمی‎توانیم زندان را از زندگی اجتماعی مردم حذف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: آنچه ما در حبس‎زدایی باید محقق کنیم استفاده حداکثری از فضای زندان برای مجرمان خطرناکی است که امنیت جامعه را تهدید می‎کنند و جلوگیری از ورود افرادی که حضور آنها در زندان نه تنها کمکی به ارتقای امنیت و آرامش مردم و جامعه نمی‎کند بلکه آثار مخرب فردی و اجتماعی را نیز بر جامعه تحمیل می‎کند.

فاضلیان با بیان اینکه افزایش جمعیت کیفری سبب کاهش سطح خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی در زندان‎ها شده است افزود: این در حالی است که ما باید با ایجاد فضای مناسب در زندان‎ها زمینه را برای احیای ارزش‎ها و کرامت انسان‎ها فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه قضات باید با تغییر نگاه خود به صدور مجازات‎های جایگزین حبس ترغیب شوند اذعان داشت: اعمال مجازات‎های جایگزین حبس نیاز به تشکیلات دارد و از هم‌اکنون باید در فکر تربیت روانشناسان و مددکاران اجتماعی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول