اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دادستان رفسنجان

مسابقات قرآنی سربازان زندان‌ها در رفسنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زندان شهرستان رفسنجان گفت: مسابقات کشوری قرآن سربازان زندان‌ها دهه اول تیر ماه در شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنی سربازان زندان‌ها در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سیدمحمود علیزاده دادستان رفسنجان پیش از امروز در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی سربازان شاغل در زندان‌های استان کرمان یاد قرآن ‌و خداوند را مایه آرامش دل‌ها دانست و اظهار داشت: شریف‌ترین امت پیامبر حاملان قرآن هستند.

وی افزود: جامعه‌ای که در آن خود‌کشی زیاد باشد از متن قرآن دور مانده ‌و باید برای رفع این بلا به خداوند و قرآن رو آورد و خود را با آن مانوس کرد تا از بلاها نجات یابیم.

علیزاده خطاب به شرکت کنندگان در این مسابقه تصریح کرد: خدا را شکر کنید که در محیطی قرار گرفته‌اید که توانستید وارد این عرصه شوید و آن را در زندگی خود به کار ببندید.

دادستان رفسنجان انجام کار فرهنگی و نفوذ قرآن در متن جامعه را بسیار با اهمیت خواند و ابراز داشت: با نفوذ قرآن در متن جامعه جرم‌ها‌، اختلافات خانوادگی‌، عدم گذشت و عدم توجه به آخرت کمتر می‌شود و امنیت بیشتری احساس می‌شود. 

وی خاطر‌نشان کرد: کار‌های نیک در زمینه قرآنی با خیرات و مبرات از سوی خداوند همراه است و کسانی که دنیای خود را با قرآن و عمل به دستورات آن زیبنده‌‌اند امنیت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌اند.

وی اذعان کرد: سربازان که نماد نظم و انضباط هستند، بدانند که تأکید قرآن نیز بر نظم و تقوا است و با برنامه‌ریزی دقیق و سرلوحه قرار دادن قرآن در زندگی موفقیت‌های زیادی به چشم می‌آید.

همچنین امروز با حضور دادستان‌، فرماندار و جمعی از رؤسای زندان‌های استان کرمان مسابقات قرآنی سربازان وظیفه شاغل در زندان‌های استان کرمان برگزار شد.

این مسابقات‌ به میزبانی زندان رفسنجان و با حضور 60 نفر از سربازان شاغل در زندان‌های استان کرمان انجام شد.

مسابقات قرآنی سربازان وظیفه شاغل در زندان‌های استان کرمان‌ در رشته‌های حفظ‌، قرائت، درک مفاهیم، تفسیر و اذان بین سربازان 11 زندان و مراکز اصلاح و تربیت استان برگزار شد.

رضا مقبلی رئیس زندان شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در پایان این مسابقات در مجموع 15 نفر برتر در رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات کشوری دهه اول تیر ماه در شهرستان اردبیل برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول