اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ساری:

روان‌سازی ترافیک ساری در اولویت است

خبرگزاری فارس: شهردار ساری گفت: شورای سوم در بدو شروع به کار، بیشترین طرح‌ها و کارها و اقدامات عمرانی و شهرسازی را مصروف به رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر کرده و مصوباتی که به شهرداری ابلاغ کرده برای رفع معضل ترافیک است.

روان‌سازی ترافیک ساری در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی حجازی پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین مجمع فوق‌العاده اتحادیه پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور در سالن اجتماعات هتل نوید ساری اظهار داشت: انسان از بدو خلقت به دنبال این بوده که زندگی را توسعه داده و از این توسعه به تعالی برسد.

وی با بیان اینکه از مراتب توسعه اجتماعی، ایجاد راه‌های مواصلاتی است که امروز تبدیل به معضلی به نام ترافیک شده است، تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا با این مقوله دست به گریبان هستند.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه در برگزاری این نشست‌ها به دنبال راهکاری برای تبادل تجربیات و رفع مشکلات و کمک به شهروندان هستیم، یادآور شد: شورای سوم در بدو شروع به کار، بیشترین طرح‌ها و کارها و اقدامات عمرانی و شهرسازی را مصروف به رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر کرده و مصوباتی که به شهرداری ابلاغ کرده برای رفع معضل ترافیک است.

این مسئول ادامه داد: با ایجاد روگذر و زیرگذر، تا حد قابل قبول برای رفع ترافیک و ایجاد رفاه برای شهروندان آماده کرده است.

وی توسعه هر کشور را مستلزم توسعه راه‌های مواصلاتی دانست و افزود: معضلات هر روز بیشتر و سنگین‌تر از  بیشتر از گذشته می‌شود و با ترافیک بیشتری به ویژه در محیط شهری مواجه هستیم.

 

*قوانین ترافیکی اصلاح شوند

عضو شورای شهر ساری نیز بااشاره به  اصلاح قوانین ترافیکی گفت: بودجه فرهنگ سازی ترافیک، کافی نبوده است در حالیکه بزرگ‌ترین مشکل کشور، مشکل فرهنگی است.

سید محمد آقا‌میری تصریح کرد: ترافیکی مانند مثلثی است که پلیس، مهندسی ترافیک و آموزش و فرهنگ سه ضلع آن هستند.

وی با اشاره به اینکه برای هر مشکل باید عوامل بروز آن مشکل را به درستی شناخت، متذکر شد: ترافیک، موضوعی کم‌اهمیت نیست.

نماینده شورای شهر ساری در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری خاطرنشان کرد: سالانه هزاران میلیارد اتلاف وقت و هزاران میلیارد هزینه آلودگی ناشی از ترافیک می‌شود.

وی ادامه داد: امروز، حمل و نقل جزء لاینفک فعالیت‌های اجتماعی است.

آقامیری با بیان اینکه با وجود همه تدابیر لازم، جوامعی توانستند بر ترافیک فائق شوند که کار فرهنگی انجام دادند، تصریح کرد: به جای تعریض خیابان، باید فکرها را تعریض کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای رفع معضل ترافیک، طرح جامع ترافیک متناسب برای هر شهر و منطقه بدون تقلید  از طرح و برنامه سایر شهرها، باید صورت گیرد، بیان داشت: توسعه فرهنگی ترافیک، همزمان با توسعه معابر باید انجام شود.

وی با بیان اینکه ترافیک به یک بیماری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این بیماری با مسکن‌های موقتی درمان نشده و احتیاج به جراحی بزرگ دارد.

آقامیری با اشاره به اینکه افرادی که با خودروهای تک سرنشین، رانندگی می‌کنند، بیمار نیستند، تصریح کرد: باید شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی را بهبود بخشیم و اگر بتوانیم زمینه را آماده کنیم، رانندگی با خودروهای تک سرنشین هم کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اصلاح قوانین ترافیکی یادآور شد: بودجه فرهنگ‌سازی ترافیک، کافی نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی ترافیک را باید از پلیس شروع کنیم، گفت: پایانه‌های حمل و نقل باید به شکل مراکز فرهنگی دیده شوند.

آقامیری با اشاره به اینکه توسعه سامانه اینترنتی سازمان‌های حمل و نقل شهرداری مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: دولت به مواد 161 تا 165 توسعه برنامه پنجم توجه کافی کند.

وی خواستار انتقال سایت اداری به خارج از شهر برای رفع معضل ترافیک شد و افزود: مصوبه هیئت دولت در این زمینه هنوز بر روی زمین مانده است.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول