سرهنگ حسین غلامی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه موانع ترافیکی سطح شهر در کمیته فنی با حضور نمایندگان شهرداری و پلیس راهور شهرستان اصفهان تشکیل میشود، گفت: در این کمیته برای نصب موانع ترافیکی در سطح شهر تصمیمگیری میشود.
وی با بیان اینکه نوع این موانع ایمنی بسته به نوع استفاده متفاوت است، افزود: بولاردها و نیز بشکههای ایمنی از بهترین نوع موانع ترافیکی انعطافپذیر است که برای هشدار در سطح شهر انتخاب شده است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه این نوع موانع پلاستیکی نارنجی رنگ بولارد دارای ایمنی خوبی است، تصریح کرد: هر چند برخی از مردم ابراز نارضایتی از وجود چنین موانعی در سطح شهر میکنند اما این به معنای اینکه پلیس راهنمایی رانندگی و یا شهرداری کار اشتباهی را مرتکب شدهاند، نیست.
وی افزود: اگر به جای این موانع پلاستیکی از جنس آهن استفاده شده بود حادثه بیشتر اتفاق میافتاد.
غلامی ادامه داد: بیشتر این موانع قابلیت انعطافی و با رنگ نارنجی رنگ و زرد رنگ در مکانهایی که جدول با خودرو برخورد داشته نصب شده است تا از شدت برخورد و حوادث کاسته شود.
وی با اشاره به اینکه این موانع در شبانهروز قابل دیدن است، خاطرنشان کرد: بهرهبرداری در ساخت این موانع در دنیا تعریف شده است و قرار نیست که در طول شبانهروز راننده خودرو، موتورسوار و عابر پیاده با آن برخورد کنند.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تصریح کرد: همه موارد کارشناسی موانع را کمیته فنی در نظر میگیرد و از زمان نصب تاکنون حوادث و سطح ترافیکی کاهش یافته است.
وی یادآور شد: در گذشته بزرگراهها چنین موانعی نداشتند و بیشتر خودروها در محلی که کاهش دید داشت با میله گاردریل برخورد میکردند، اما اکنون با بشکههای ایمنی و بولاردها و نیز موانع چشمگربهای مثلثی شکل، این امر برای رانندگانی که به علائم و تابلوها توجهی ندارند، کاسته شده است.
غلامی تاکید کرد: این موانع ترافیکی در تقاطعها و تعیین مسیر سمت راست یا چپ و در جاهایی که سرعت خودرو به حداقل میرسد نصب شده است.
انتهای پیام/س20/ط4000