اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینی به وسعت 2 هکتار انجام می‌شود

نخستین پارک بزرگ آموزش ترافیک در استان البرز

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری سازمان پایانه‌های شهرداری کرج از احداث نخستین پارک بزرگ آموزش ترافیک ویژه کودکان در زمینی به وسعت حدود 2 هکتار در استان البرز خبر داد.

نخستین پارک بزرگ آموزش ترافیک در استان البرز

علی پیرجابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت کشور و کلانشهرها و شهرستان‌های بزرگ مربوط به معضل ترافیک و همچنین حجم بالای تصادفات جاده‌ای است.

وی تصریح کرد: سالانه هزاران نفر در ایران بر اثر تصادف جان خود را از دست داده و یا با معلولیت جسمی روبه‌رو می‌شوند و این موارد به غیر از میلیون‌ها دلار خسارت مادی است که به مردم و کشور در پی تصادفات درون و برون‌ شهری تحمیل می‌شود.

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترافیک

معاون بهره‌برداری سازمان پایانه‌های شهرداری کرج با اشاره به تحقیقات دانشگاهی انجام شده در این حوزه اظهار داشت: ما در زمینه راهنمایی و رانندگی نیازمند آموزش‌های فرهنگی بلند مدت هستیم و بهترین زمان برای ارائه این آموزش‌ها، سنین کودکی و خردسالی است.

پیرجابری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این هدف مهم چه اقداماتی از سوی شهرداری انجام شده است؟‌ گفت: در سال گذشته طرح احداث بزرگ‌ترین پارک ترافیک در کرج مطرح شد که در صورت اجرای نهایی نخستین پارکی است که در استان البرز فعال می‌شود.

به گفته وی، این پارک در زمینی به وسعت حدود 2 هکتار در محله باغستان و بلوار امام خمینی (ره) احداث می‌شود که در حال حاضر جانمایی زمین و همچنین اقدامات اجرایی ابتدایی در حال انجام است.

استفاده از تجهیزات آموزشی پیشرفته ترافیکی در کرج

معاون بهره‌برداری سازمان پایانه‌های شهرداری کرج با اشاره به تامین اعتبارات مالی و تهیه تجهیزات آموزشی پیشرفته برای نصب در این پارک اظهار داشت: با استفاده از این تجهیزات تلاش خواهیم کرد که کودکان و خردسالان البرزی در همان سنین کودکی با اصول رانندگی و قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.

پیرجابری تاکید کرد: به طور قطع بهره‌‌برداری از پارک آموزشی نقش بسیار مهمی در تغییر فرهنگ رانندگی در استان البرز و به طبع آن کشور خواهد داشت.

وی در پایان متذکر شد: پیمانکار طرح موظف شده است که در کمترین زمان، فاز نخست این پارک را به بهره‌برداری رسانده و به زودی اطلاع‌رسانی دقیق درباره زمان افتتاح پارک  آموزش ترافیک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول