اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

منوریل و مترو راهکار اصلی حل مشکل ترافیک قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اجرای دو پروژه منوریل و مترو برای رفع گره‌های ترافیکی شهر در درازمدت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

منوریل و مترو راهکار اصلی حل مشکل ترافیک قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان قطار شهری قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های حمل و نقل ریلی در قم اظهار داشت: شهر مقدس قم با جمعیت ثابتی بالغ بر یک میلیون نفر و انبوهی از مسافران در طول هفته و ایام و مناسبت‌های خاص، با معضل ترافیک مواجه است.

وی با بیان اینکه با افزایش روزافزون تعداد مسافران ورودی به قم، مشکل ترافیک نیز جدی‌تر می‌شود افزود: طرح‌ها و اقدامات خوبی برای کاهش معضل ترافیک برنامه‌ریزی شده که برخی اجرایی و برخی نیز در دست اجرا است.

استاندار قم اصلاح هندسی معابر، تعریض و بازگشایی، ایجاد شوارع جدید، اجرای پل‌ها و تقاطع‌های غیر هم‌سطح، ساخت پارکینگ‌های عمومی و اجرای پروژه‌های مهم شهری نظیر حرم تا جمکران را از نمونه اقدامات صورت گرفته برای اعمال مدیریت ترافیک شهر مقدس قم عنوان و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح‌ها توانسته است به صورت مقطعی مشکل ترافیک شهر را به حداقل برساند.

موسی‌پور پروژه‌های مونوریل و مترو را از اقدامات اساسی و ریشه‌ای برای حل معضل ترافیک قم برشمرد و افزود: اجرای این دو پروژه برای رفع گره‌های ترافیکی شهر در درازمدت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

وی به پیشرفت مناسب پروژه مونوریل در قم اشاره کرد و افزود: این پروژه که برای نخستین بار در کشور در قم اجرایی می‌شود از ابتدا تاکنون با وجود موانع و مشکلات از سرعت و پیشرفت خوبی برخوردار بوده و بر اساس برنامه زمان‌بندی، عملیات اجرایی فاز اول آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

استاندار قم با بیان اینکه این پروژه با پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع و مشکلات، اکنون در مرحله حساس پایانی قرار دارد افزود: اهتمام و تلاش جدی و همدلی و هماهنگی بیشتر مجموعه دستگاه‌های دست‌اندرکار اجرا به ویژه شهرداری برای ادامه موفق این مسیر و پیشبرد کارهای سخت و دشوار پروژه ضروری است.

موسی‌پور در پایان ضمن معرفی مهندس علی‌اکبر مجدحکمت به عنوان مدیرعامل جدید سازمان قطار شهری قم، وی را مدیری کارآمد، ارزشی، توانمند و با کوله‌باری از تجربه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که در دوران مدیریت وی شاهد بهره‌برداری از نخستین مونوریل کشور و به سرانجام رسیدن خط مترو شهر مقدس قم باشیم.

استاندار قم همچنین از تلاش‌ها و زحمات دکتر اردشیر احمدی که به عنوان نخستین مدیرعامل قطار شهری نقش مؤثری در اجرای پروژه‌های ریلی استان داشته است، قدردانی کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول