اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

افزایش 40 درصدی اعتبارات عمران شهری در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل از افزایش 40 درصدی اعتبارات عمران شهری استان اردبیل در سال‌ جاری خبر داد.

افزایش 40 درصدی اعتبارات عمران شهری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید نمین اظهار داشت: اعتبارات سال 91 عمران شهری استان با افزایش پیش‌بینی شده، رقمی در حدود 140 میلیارد تومان است.

وی از اختصاص 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار کمکی به شهرداری‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بخش عظیمی از این مبلغ صرف خرید قیر برای کارخانجات آسفالت شهرداری‌ها می‌شود.

بیگدلو در ادامه از اختصاص مبلغ درآمدی حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی استان 5 میلیارد تومان است که این مبلغ برای حل مشکلات حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی هزینه می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود از بازنگری طرح‌های جامع شهرهای مختلف استان در شورای برنامه‌ریزی خبر داد و اضافه کرد: طرح جامع شهر نمین در جلسه قبلی این شورا ارائه شد که برای رفع برخی از معایب و مشکلات و اصلاح نقاط دارای مشکل به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شد تا پیمانکار با همراهی دستگاه‌های ذیربط معایب احتمالی را برطرف کنند.

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل شهرداری نمین را از جمله شهرداری‌های موفق برشمرد و ادامه داد: شهرداران ما باید به فکر تأمین منابع پایدار درآمدی باشند تا از این طریق بتوانند مشکلات و معضلات احتمالی خود را نیز برطرف کنند.

فرماندار نمین نیز در این مراسم از ظرفیت خوب گردشگری نمین گزارشی ارائه کرد و گفت: شهر نمین همچنان از نبود پارک مناسب رنج می‌برد که ضرورت دارد شهردار جدید در احداث پارک، توسعه فرهنگسرا و اجرای طرح اصلاح بازار این شهر اقدام کند.

سید تقی دریتیم افزود: شهرداری باید متناسب با مطالبه و خواسته مردم عمران و آبادانی شهری را در اولویت قرار دهد تا بسیاری از نارسایی‌ها برطرف شود.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر نمین نیز در سخنانی اظهار داشت: در سه ماه اول دور سوم شورای نمین ماهانه یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل عوارض کارخانه‌های منطقه به حساب شهرداری واریز می‌شود.

جاوید دادگر تصریح کرد: هم‌اکنون این مبلغ به دلیل ارایه قانون برنامه پنجم توسعه بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم شده و تنها 150 میلیون ریال آن به حساب شهرداری نمین واریز می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: چنین برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها به کاهش درآمد شهرداری و افزایش مشکلات این شهر و بالا آمدن بدهی‌های شهرداری منجر شده که در این باب ضرورت دارد برخی نگرش‌های منفی نیز اصلاح شود.

در پایان این مراسم رستم فتحی به عنوان شهردار جدید شهر نمین معرفی شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول