اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

افزایش 10 درصدی اعتبارات عمرانی استان قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: میزان رشد اعتبارات عمرانی استان قزوین 10 درصد و اعتبارات جاری 3,5 درصد است و این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

افزایش 10 درصدی اعتبارات عمرانی استان قزوین

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین با اشاره به ضرورت تسریع در انجام پروژه‌های مهر ماندگار اظهار کرد: پروژه‌هایی مانند توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، طرح سلامت، راه‌اهن قزوین ـ رشت، مترو هشتگرد ـ قزوین، احیای دولت‌خانه صفوی و سعد‌السلطنه، افزایش ذخیره‌سازی استان و غیره از جمله پروژه‌هایی است که نیازمند سرعت عمل بیشتری است.

وی با اشاره به تأمین ردیف بودجه مشخص برای دشت قزوین افزود: برای کوتاه کردن عمر پروژه‌هایی از جمله جاده الموت تنکابن نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء، عمر پروژه 17 تا 20 سال کوتاه می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: اولویت‌های ابلاغی باید در صدر پیگیری‌های مدیر استان قرار گرفته شود و مسئولان نباید در این فصل کار فرصت خدمت‌رسانی را از دست بدهند.

عجم تصریح کرد: پیگیری پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به خصوص در حوزه‌های عمرانی از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری در سال جاری است که از این جمله رسیدگی و اهتمام به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و به خصوص پروژه‌های مهر ماندگار از این جمله است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که جامعیت و دربرگیری بیشتری دارند به خصوص در روستاها از اولویت بیشتری برخوردار هستند. همچنین 250 روستا از 650 روستای استان قزوین که بالای 20 خانوار جمعیت دارند نیز طرح هادی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری در استان قزوین و همچنین بودجه سال جاری عنوان کرد: سهم درآمدی استان قزوین در قانون سال جاری افزایش داشته است و این افزایش 89 درصدی به منزله بار سنگینی بر دوش استان و همه دستگاه‌ها است که باید در راستای تحقق این امر حرکت کنند.

عجم با تاکید بر نظارت دقیق مدیران و به ویژه صرفه‌جویی و پرهیز از ریخت‌وپاش یادآور شد: طرح صرفه‌جویی پرهیز از ریخت و پاش‌ها بهره‌وری و کارایی را بالا می‌برد و اگر برای بالابردن بهره‌وری هر کاری انجام دهیم، کم است و در این راستا باید از موازی‌کاری صرفه‌جویی و ریخت‌و‌پاش جلوگیری شود.

استاندار قزوین ادامه داد: با ظرفیت‌های موجود در استان قزوین و حمایت‌های نمایندگان قزوین از طرح‌های توسعه استان سال خوبی را به همراه رفع حوائج مردم خواهیم داشت.

عجم یکی از دغدغه‌های استان قزوین از زمان استان شدنش را استفاده از ظرفیت‌های آن دانست و عنوان کرد: اجرای 24 طرح مهر ماندگار در استان قزوین می‌تواند به توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان کمک کند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه آوج روز چهارشنبه رسما به عنوان شهرستان ششم استان قزوین معرفی می‌شود از اختصاص 44 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استان قزوین برای توسعه شهرستان آوج خبر داد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول