اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهر قدس خبر داد

افزایش اعتبارات فرهنگی و آموزشی شهر قدس

خبرگزاری فارس: فرماندار شهر قدس گفت: با توجه به پروژه‌های آموزشی و فرهنگی در دست اقدام در این شهر، بودجه این بخش در سال 91 افزایش داشته است.

افزایش اعتبارات فرهنگی و آموزشی شهر قدس

علی جهانبخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر قدس اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت توسعه مراکز آموزشی و فرهنگی در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم در سال‌های اخیر طرح‌های متعددی در ایران انجام شده و بخش اصلی مصوبات سفرهای استانی دور سوم رئیس جمهوری و هیئت دولت به موضوعات فرهنگی و آموزشی اختصاص دارد.

توزیع عادلانه امکانات آموزشی و فرهنگی در کشور

فرماندار شهر قدس مهمترین خواسته دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی را توزیع عادلانه امکانات آموزشی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به این مقوله بسیار مهم در سال‌های اخیر شاهد بودیم که حجم زیادی از مراکز آموزشی و فرهنگی مانند مدارس و حتی سینماها و سالن‌های تئاتر تنها در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ احداث شده است.

جهانبخشی افزود: به عبارتی ساکنان شهرهای دورافتاده و کوچک کشور از این امکانات محروم بوده و به عنوان مثال جوانان یک شهر برای رفتن به سینما باید به مرکز استان خود مراجعه می‌کردند.

وی ادامه داد: مسئولان ارشد دولتی با انجام سفرهای استانی و مراجعه به سراسر کشور از این معضل آگاهی کاملی پیدا کرده و برای رفع کمبودهای فوق، بخش مهمی از مصوبات دور سوم سفرهای استانی به بخش فرهنگی و آموزشی اختصاص پیدا کرد.

فرماندار شهر قدس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این شهر مبنی بر اینکه برای کاهش فاصله شهر قدس با شهرستان‌های بزرگ همجوار در حوزه آموزشی و فرهنگی چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟‌ گفت: در ابتدای تاسیس فرمانداری شهر قدس یک بررسی جامع و کامل انجام شد و نیازها و کمبودهای منطقه و مردم ساکن منطقه با دقت استخراج شد.

جهانبخشی گفت: پس از انجام این طرح، نیازهای خود را به مسئولان ارشد در قالب طرح‌های متعدد اعلام و خوشبختانه با توجه ویژه دولت و استانداری اعتبارات مالی لازم برای احداث مراکز آموزشی و فرهنگی جدید و همچنین نوسازی امکانات فعلی تخصیص یافت.

اعتبار 60 میلیارد ریالی حوزه آموزش در شهر قدس

وی ادامه داد: برای رفع کمبودها اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال برای سال 91 در نظر گرفته شده است که باید در حوزه آموزشی و فرهنگی هزینه شود.

فرماندار شهر قدس گفت: این بودجه برای احداث و بازسازی اماکن آموزشی و فرهنگی مانند مدارس و کتابخانه هزینه خواهد شد.

جهانبخشی گفت: اعتبارات مالی این بخش نسبت به سال‌های گذشته افزایش بسیار زیادی داشته و به طور کلی یک سوم بودجه شهر قدس به بخش آموزش و فرهنگ در سال 91 اختصاص یافته است.

وی در پایان متذکر شد: البته این بودجه برای رفع کامل کمبودها کافی نیست و بر اساس وعده دولت طی سال‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت که امیداوریم با چند سال کار و تلاش به هدف نهایی خود دست‌یابیم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول