اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی:

اعتبارات هیئت ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی کافی نیست

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به این هیئت بسیار کم بوده و تاکنون نتوانسته‌ایم بدهی سال گذشته خود را پرداخت کنیم.

اعتبارات هیئت ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مصطفی ظهر صبح امروز در همایش ورزشی نشاط در شهرستان فردوس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 125 نفر از ناشنوایان استان در هیئت‌های ورزشی عضو بوده و دارای کارت بیمه ورزشی هستند.

وی با اشاره به آغاز به کار هیئت ورزشی ناشنوایان از سال 87 در شهرهای فردوس، بیرجند، قائن و بشرویه افزود: شهرستان فردوس پس از بیرجند رتبه دوم استان را در ارتباط با ورزش ناشنوایان داراست و تاکنون در مسابقات مختلف مقام‌های نخست را کسب کرده است.

دبیر هیئت ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی عدم اختصاص اعتبار لازم به هیئت ورزشی ناشنوایان را از جمله مشکلات این هیئت دانست و تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به هیئت ورزشی ناشنوایان بسیار کم است به طوری که تاکنون نتوانسته‌ایم بدهی سال گذشته خود را پرداخت کنیم.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار کرد: طرح استعدادیابی دختران کم‌شنوا و ناشنوای فردوس تحت عنوان «طرح سکوت من با مادرم» اجرا می‌شود.

زهرا رادنیا گفت: در این طرح 35 دختر کم‌شنوا و ناشنوا به همراه مادرانشان در رشته‌های ورزشی شامل پینگ‌پنگ، شطرنج، کاراته، تکواندو، دو و میدانی، فوتسال و والیبال استعدادیابی می‌شوند.

وی افزود: پس از استعدادیابی، معلولان به رشته‌های مختلف ورزشی تقسیم و زیر نظر مربیان مربوطه به فعالیت می‌پردازند و سپس به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

نائب رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی و همچنین حمایت خانواده‌ها از معلولان در میادین ورزشی و مشاهده استعدادهای فرزندان اجرا می‌شود.

رادنیا یادآور شد: طرح ورزشی «سکوت من با مادرم» در شهرهای بیرجند، فردوس، قائن و بشرویه اجرا می‌شود؛ در این طرح علاوه بر استعدادیابی معلولان و مادران آن‌ها مسابقات تیمی دارت با حضور مادر و دختر و مسابقات طناب‌کشی ویژه مادران برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس نیز از عضویت 70 دختر و پسر کم‌شنوا و ناشنوا در هیئت ورزشی ناشنوایان این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان فردوس دارای استعدادهای خوبی در ارتباط با ورزش ناشنوایان است که باید این استعدادها شناسایی شود.

سید حسین پارسای محبی افزود: باید با اختصاص اعتبار لازم به هیئت ورزشی ناشنوایان به این قشر معلول توجه ویژه‌ای داشت چرا که آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند و ممکن است به آسیب‌های اجتماعی دچار شوند.

در این همایش دختران کم‌شنوا و ناشنوای شهرستان فردوس در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادیابی شدند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول