اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

مدیرانی که قادر به اجرای طرح حجاب نیستند استعفا دهند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در فرودگاه و راه‌‌آهن مشهد، گفت: مدیرانی که نمی‌توانند طرح عفاف و حجاب را به درستی اجرا کنند باید استعفا دهند.

مدیرانی که قادر به اجرای طرح حجاب نیستند استعفا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در جلسه ستاد ویژه عفاف و حجاب استان که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان اینکه باید در تمام ادارات و نهادهای ‌‌خراسان‌رضوی حجاب به صورت کامل و شرعی رعایت شود، اظهار داشت: رعایت حجاب یک بحث اخلاقی، دینی و قانونی است و برای اجرای آن در جامعه باید ابتدا از سوی کسانی که متولی اجرا آن هستند، اجرا شود.

وی با اشاره به طرح کوتاه‌مدت عفاف و حجاب در استان خراسان‌رضوی افزود: در این طرح که سال گذشته به مدت سه ماه اجرا شد، کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی قشر هدف را تشکیل می‌دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در این طرح شاهد حدود 70 تا 80 درصد پیشرفت بودیم که پیشرفتی قابل قبولی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مرحله دوم طرح عفاف و حجاب گفت: اجرای مرحله دوم طرح عفاف و حجاب در قالب طرح میان‌مدت از 21 تیر سال جاری در سراسر استان آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح میان‌مدت در تمام مراکز عمومی که به نوعی وابسته به دولت است اجرا خواهد شد که می‌تواند شامل مراکز عمومی چون دانشگاه‌ها، مدارس، تفریحگاه‌‌های عمومی، مراکز گردشگری و هتل‌ها، مراکز فرهنگی هم‌چون سینماها، مجتمع‌های بزرگ تجاری، فرودگاه‌ها و آژانس‌های مسافرتی، راه‌آهن، دفاتر پیشخوان دولت و مطب پزشکان باشد.

غفاری با آسیب‌شناسی اجرای طرح کوتاه‌مدت عفاف و حجاب تصریح کرد: از آنجا که یکی از آسیب‌های فاز نخست طرح، عریض بودن هیئت نظارت بر اجرای طرح بوده است، در این فاز بر آن شدیم تا ضمن تقلیل اعضای این هیئت به 10 نفر، تمامی اختیارات قانونی لازم برای ترغیب، تشویق یا توبیخ مجریان طرح را فراهم کنیم.

رئیس ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه وظایف هر دستگاه متناسب با وظایف ذاتی و توان آنها است، اظهار داشت: از امروز تا 15 تیرماه، نمایندگان هر دستگاه با حضور در دبیرخانه ستاد ضمن اظهار نظرات خود در تدوین شرح وظایفشان، موجبات امضای تفاهم‌نامه میان رئیس هر دستگاه و دبیرخانه ستاد را فراهم می‌کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا از 15 لغایت 21 تیرماه ضمن ابلاغ دستورالعمل‌ها به هر دستگاه اجرایی، تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای آگاه‌سازی مردم و ترغیب آنان برای مشارکت در طرح انجام خواهد شد.

غفاری در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در فرودگاه و راه‌آهن مشهد تاکید کرد: نباید در ارتباط با حجاب در فرودگاه مشهد چنین وضعیتی را شاهد باشیم چرا که دیگر با این وضعیت نمی‌توان تشخیص داد که در فرودگاه کیش هستیم یا در فرودگاه مشهد.

وی ادامه داد: باید در فرودگاه مشهد که پایتخت معنوی ایران است طرح عفاف و حجاب به صورت قاطع انجام و حجاب به طور کامل رعایت شود و به طور کلی در جایی که نظام جمهوری اسلامی حاکمیت دارد باید قانون عفاف و حجاب رعایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: این طور نباید باشد که در راه‌آهن جمهوری اسلامی باشیم ولی وضعیت حجاب مانند سانفرانسیسکو باشد.

وی با تاکید بر اینکه حجاب حق فردی و خانوادگی و اجتماعی نیست، گفت: حجاب اگر حق فردی است هر کسی می‌توانست از آن بگذرد یا اگر خانوادگی باشد نیز همسر یا پدر خانواده بگوید حجاب نیاز نیست، در حالی که باید توجه داشته باشید که حجاب حق‌الله است و هیچ مسئولی هم در نظام و هیچ فردی نمی‌تواند رضایت به بدحجابی دهد و حق تعطیلی آن را هم ندارد.

رئیس ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی سراسر استان گفت: مدیرانی که نمی‌توانند به درستی و با عزم و اراده جدی این طرح را اجرا کنند خود استعفا دهند، چرا که با این مدیران به صورت جدی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول