اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

دغدغه تربیتی مدیران مدارس علمیه تقویت شود

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: یکی از وظایف معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تقویت دغدغه مسائل تربیتی طلاب در این افراد است.

دغدغه تربیتی مدیران مدارس علمیه تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی ظهر امروز در اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله اخلاق در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: نگرانی در زمینه اخلاق در حوزه‌های علمیه یکی از نگرانی‌های بزرگان حوزه و مقام معظم رهبری است که در این سال‌ها آن‌طور که باید به آن پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در این زمینه کمبود امکانات این معاونت است اما با این وجود در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم تا فتح بابی در این زمینه در حوزه‌های علمیه انجام دهیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: در سال‌های گذشته معاونت تهذیب تنها منحصر به حوزه علمیه قم بود اما اخیرا در حوزه‌های علمیه سراسر کشور این معاونت به وجود آمده که سبب رشد فعالیت‌های اخلاقی و تهذیبی در این زمینه شده است.

وی ابراز داشت: معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در حال حاضر وظیفه خود را اهتمام در امور تربیتی طلاب می‌داند و طرحی را آغاز کرده که طی آن یک‌سری معیارهای اخلاقی برای ورود به حوزه‌های علمیه ملاک قرار بگیرد.

حسین‌خانی گفت: در این برنامه که امسال در حوزه علمیه قم انجام خواهد شد، تمام طلاب جدیدالورود دوره 20 روزه‌ای را می‌گذرانند که طی آن طلاب هم با راه و رسم طلبگی آشنا شده و هم از شایستگی حضور این افراد در حوزه‌های علمیه اطمینان حاصل می‌شود.

ظرفیت عظیم اساتید اخلاق حوزه ناشناخته مانده است

وی با اشاره به اینکه ظرفیت عظیم اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه هنوز ناشناخته مانده است افزود: تلاش می‌کنیم تا این افراد را به سراسر کشور اعزام کنیم تا با برپایی جلسات گام‌هایی در مسیر اعتلای اخلاق در جامعه بردارند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدامات معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف ادامه داد: در استان مازندران طرح‌های مطالعاتی آثار شهید مطهری در 23 مدرسه علمیه در حال اجرا است.

وی بیان داشت: استان البرز یکی از استان‌های فعال در زمینه گسترش مباحث اخلاقی در حوزه‌های علمیه است که در این راستا اجلاسیه اساتید حوزه‌های علمیه با محوریت اخلاق را برگزار کرد.

حسین‌خانی گفت: تلاش معاونت تهذیب این است که فعالیت‌های اخلاقی از محدوده یک مدرسه علمیه فراتر رود، به همین منظور یک‌سری فعالیت‌های مجازی برای اساتید اخلاق در فضای وب تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری ترویج موضوع تهجد در میان طلاب است ابراز داشت: در حوزه علمیه قم در مناسبت‌های مختلف طلاب برای برنامه زیبا و معنوی نماز شب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) جمع می‌‌شوند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری معرفی قله‌های تهذیب در حوزه‌های علمیه به طلاب است که در این زمینه نیز اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دغدغه تربیتی باید در میان مدیران مدارس تقویت شود گفت: در حال حاضر مدیران ما خود از کسانی هستند که مسائل تربیتی طلاب را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول