اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان:

مدیران دولتی باید بخش‌های خصوصی را هدایت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: مدیران دولتی باید بخش‌های خصوصی را در اجرای هر چه بهتر امور، هدایت و راهنمایی کنند تا آنها به وظایف آشنا شوند.

مدیران دولتی باید بخش‌های خصوصی را هدایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد نجفی‌زاده ظهر امروز در گردهمایی تعاونی تشکل‌های روستایی و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: هفته جهاد کشاورزی فرصتی است برای اینکه از تلاش‌های دست‌اندرکاران این بخش که به طور قطع کشاورزان نقش اصلی را در این حوزه دارند، تشکر کرد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف بسیار سنگین نظام این است که در هر زمینه‌ای به ویژه کشاورزی هدایت، نظارت و حمایت لازم را داشته باشد چرا که قرار است دولت کارهای اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: مدیران دولتی باید بخش‌های خصوصی را در اجرای هر چه بهتر امور، هدایت و راهنمایی کنند تا آنها به وظایف آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در بخش حمایت دولتی، جهاد کشاورزی مصادیقی را داشته است، افزود: جهاد کشاورزی با ایجاد تعاونی در راستای حمایت از کشاورزان گام برداشته است اما این تعاونی‌ها و تشکل‌ها نیز به تنهایی موفق نیستند و دولت و ملت باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

نجفی‌زاده با اشاره به اینکه حمایت دولت باید به شکل نظارت از تشکل‌ها و تعاونی‌ها صورت گیرد، افزود: حمایت دولتی در ارائه تسهیلات نیز باید اعمال شود و نظارت نیز باید صورت پذیرد چراکه نبود نظارت در هر کاری مانع از اجرای موفق آن می‌شود اگر در هر کاری نظارت نباشد، ابتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه عدم هزینه‌کرد وام‌ها در غیر از موارد اخذ وام مشکل شرعی دارد، اظهار کرد: وامی که برای کشاورزی اخذ می‌شود باید در موارد کشاورزی هزینه شود در حالی که در مواردی با وام کشاورزی اقدام به خرید زمین مسکونی و یا مسکن می‌کنند که مشکل شرعی و قانونی دارد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: متأسفانه برخی اوقات خود نیروهای بانک نیز افراد را نامناسب راهنمایی می‌کنند تا آنها وام را دریافت و در جایی دیگر هزینه کنند و در راستا اگر دولت نظارت نکند، نتیجه‌ای از تسهیلات کشاورزی حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در ترویج آبیاری تحت فشار، 85 درصد هزینه را دولت و تنها 15 درصد را کشاورز پرداخت می‌کند که همین امر یک حمایت بزرگ است.

نجفی‌زاده تحقق شعار رهبری را بیشتر منوط به بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: اگر بتوان در بخش کشاورزی به شعار رهبری در سال جاری جامه عمل پوشاند استقلال کشور نیز تأمین می‌شود و سرمایه ایرانی در کشور محافظت می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی را بر عهده دولت و رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: در مواقعی خود کارخانه‌های ما در عدم استفاده از تولیدات داخلی دخیل هستند چرا که خیانت کرده و از ابزار و قطعات تقلبی در تولیدات استفاده می‌کنند و همین موجب سوق یافتن جامعه به سمت کالاهای خارجی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه کارخانه‌ها باید در ساخت انواع کالاها دقت لازم را به کار گیرند، افزود: باید کیفیت کالاها را در کنار کمیت آنها قرار داد تا استفاده از کالاهای داخلی افزایش یابد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان همدان نیز گفت: بخش کشاورزی از بخش‌های مهم و زیربنایی کشور است و در استان همدان توسعه بخش کشاورزی توسعه سایر بخش‌ها را نیز منجر می‌شود.

محمدرضا قدیمی‌زارع افزود: در سال تولید ملی لزوم توجه بیشتر به تشکل‌های کشاورزی بیشتر نمایان است چرا که تشکل‌ها می‌توانند عامل مؤثر در رونق بخشیدن به توسعه استان باشند.

وی تصریح کرد: اگر تشکل‌ها مورد حمایت قرار گیرند هم موجب جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف کشاورزی شده و هم به قانون‌گذاری و تسهیل مسیر توسعه نیز با حمایت تشکل‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی همدان حمایت از توسعه و بنیه مالی تشکل‌ها را مهم دانست و گفت: دولت می‌تواند با تسهیل وضع قوانین، اجرای اصل 44 قانون اساسی و دسترس قرار دادن اطلاعات و اعتبارات و دعوت از تشکل‌ها در جلسات استانی حمایت خود را از آنها داشته باشد.

در پایان از 11 تشکل برتر استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول