اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های یک سرمایه‌گذار در جمع مسئولان

مدیران به جای حرف‌های زیبا با سرمایه‌گذاران همکاری کنند

خبرگزاری فارس: یکی از سرمایه‌گذاران در مازندران گفت: با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنیم اما برخی اداره‌ها به ما با دید منفی نگاه می‌کنند، مدیران اداره‌ها به ظاهر حرف‌های زیبا می‌زنند اما در عمل همکاری نمی‌کنند.

مدیران به جای حرف‌های زیبا با سرمایه‌گذاران همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، علی سلطانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی مرزن‌آباد که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، فرماندار چالوس و دیگر مسئولان برگزار شد با انتقاد از عدم همکاری و برخوردهای دور از شان برخی اداره‌ها با سرمایه‌گذاران بیان داشت: با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنیم اما برخی اداره‌ها به ما با دید منفی نگاه می‌کنند، مدیران اداره‌ها به ظاهر حرف‌های زیبا می‌زنند اما در عمل  همکاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر همکاری می‌کردند حداقل 50 کارگری که برای کارخانه پیش‌بینی شده بود هم اکنون مشغول به کار بودند.

سلطانی اظهار داشت: همه روزه تعداد زیادی از جوانان برای کار به ما مراجعه می‌کنند و ما با شرایط موجود شرمنده آنها هستیم، جوانانی که اگر شغلی نداشته باشند شاید سر از گوشه خیابان درآورده و گرفتار ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی شوند.

وی ادامه داد: هدف ما از راه‌اندازی کارخانه در درجه اول اشتغالزایی بوده اما مسئولان همکاری لازم را با ما ندارند.

سلطانی با بیان اینکه ما خودمان را سرباز صنعت مملکت می‌دانیم و وظیفه داریم مشکلات موجود را حل کنیم، تصریح کرد: برخی اداره‌ها همانند اداره بیمه برخورد بدی با ما دارند، به بیمه گفتم هر وقت سرمایه در گردش را گرفتم حق بیمه را می‌دهم اما نه تنها همکاری لازم با ما صورت نمی‌گیرد بلکه برخورد بسیار بدی را با ما دارند.

وی تصریح کرد: 10 میلیون جریمه‌ای که می‌خواهند را می‌دهم اما از این شهرک می‌روم و جای دیگر از کشور به همنوعانم خدمت می‌کنم. 

*یکی از مشکلات بزرگ ما مسئله راه است،

 

این سرمایه‌گذار مازندرانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات بزرگ ما مسئله راه است، خاطرنشان کرد: کامیون‌های مختلفی در جاده تردد می‌کنند ولی وقتی می‌خواهیم مواد اولیه کارخانه‌مان را بیاوریم اجازه نمی‌دهند، هفته گذشته ناچار شدم با نیسان مواد اولیه کارخانه را به منطقه بیاورم.

وی تصریح کرد: ما با احداث کارخانه و اشتغالزایی به دنبال صالحات و باقیات خود هستیم اما وقتی برخوردهای بد را می‌بینیم از ادامه کار منصرف می‌شویم. بیمه آنچه که حق است را از من بگیرد، وقتی 12 میلیون می‌دهم اما 10 میلیون فاکتور می‌گیرم دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

سلطانی از همراهی مسئولان شهرک صنعتی خبر داد و گفت: اگر شهرک صنعتی هم فشاری که ادارات می‌آوردند را اعمال می‌کرد مطمئن باشید هیچ کارخانه‌ای در این شهرک توان ادامه کار را نداشت.

وی از برخی مسائل بر سر راه دریافت تسهیلات به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران یاد کرد و ابراز داشت: برای 200 میلیون وام سند آپارتمان می‌گیرند اما نصف قیمت کارشناسی می‌کنند و از همان نصف قیمت هم 10 درصد را کم می‌کنند، ضمن اینکه برای سند وکالت فروش هم می‌گیرند، وقتی پول کامیون  170 میلیون تومان است چطور با 50 میلیون کارخانه را اداره کنم.

کارآفرین مازندرانی با بیان اینکه خوشحالم کالایی تولید می‌کنم که در خارج از کشور هم استفاده می‌شود، گفت: با وجود میل باطنی راهی جزء ترک این شهرک ندارم، دو سال به من وام در گردش ندهند، جریمه‌اش را بگیرند و سود 21 درصد منظور کنند، در حالی که این مسائل در دیگر استان‌ها بر سر راه سرمایه‌گذار وجود ندارد.

سلطانی ادامه داد: 20 سال سابقه کار دارم، سرپرست سازمان فروش کارخانه نیک کالا بودم، آمدم تا با همه توان و بضاعتم خدمت کنم، توان تولید و خدمت و اشتغالزایی را دارم اما از سوی اداره‌ها تحت فشار قرار می‌گیرم و این برای من راهی جزء ترک شهرک باقی نمی‌گذارد.

وی در پایان با تقدیر از همراهی و همکاری صمیمانه شهرداری مرزن‌آباد گفت: این کارخانه  ظرفیت تولید روزانه 100 دستگاه اجاق گاز صفحه‌ای فردار و هود و همچنین ظرفیت اشتغالزایی برای 70 نفر را دارد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول