اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

مقررات اجتماعی و اقتصادی اسلام محدود کننده نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بسطام گفت: دستورات و احکام اسلام در زمینه مقررات اجتماعی و اقتصادی به هیچ وجه محدود کننده نیست.

مقررات اجتماعی و اقتصادی اسلام محدود کننده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام عباس معصومی صبح امروز در نشستی با اعضای "فداییان ولایت" شاهرود اظهار داشت: معنی صحیح و درست دین‏داری، باور داشتن آموزه‏های اعتقادی دین و پای‏بندی به مقررات، احکام و ارزش‏های دینی است.

وی گفت: منظور از دین، نه هر چه که به عنوان دین شناخته می‏شود، بلکه اسلام ناب و حقیقی است و هر فرد یا جامعه‏ای که باور عمیق‏تر و جدی‏تری به مبانی اعتقادی اسلام داشته باشد و در عمل و رفتار هم چارچوب اسلامی را بیشتر و دقیق‏تر عمل کند، دین‏دارتر شمرده می‏شود.

امام جمعه بسطام افزود: امام حسن مجتبی(ع) در حدیثی می‏فرمایند که از اخلاق مؤمن این است که در دین و دین‏داری با نشاط، در نرم‏خویی بزرگوار، در علم و شناخت امور دوراندیش، در بردباری برابر نامردان دانا، در انفاق و کمک به نیازمندان فزون‏بخش، در عبادت میانه‏رو، در طمع پرهیزگار و در پایداری نیکوکار است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) با ظرافت خاصی در این حدیث نکات مهمی را مطرح می‏کنند که ما باید به دقت به آنها توجه کنیم، ایشان انسان با دین را با نشاط بیان و اشاره می‏کند که اگر می‏خواهی دین‏داری خود را به دیگران نیز انتقال دهی، راهش با نشاط و نیک‏خویی است و می‏توانی با این روش، افراد را به خود و عمل خود جلب کنی.

معصومی ادامه داد: از آنجا که دین حق یعنی اسلام ناب محمدی(ص) موجب تأمین سعادت انسان و نشان‏ دهنده راه خوش‏بختی حقیقی است و سعادت و خوش‏بختی و شادی حقیقی و ماندگار را برای ما به وجود می‏آورد، بنابراین دین‏داری درست همان شادی حقیقی است.

وی گفت: دستورات و احکام اسلام در باب عبادات و کسب معرفت الهی و نیز برخی دستورات و مقررات اجتماعی و اقتصادی اسلام که به ظاهر محدود کننده لذت‏ها و خوشی‏های ماست، دقیقاً به همین منظور قرار داده شده است.

امام جمعه بسطام تصریح کرد: شادی معنوی کسی که با چشم‏پوشی از لذت‏های طبیعی و سیر و سلوک معنوی، لذت رابطه با خداوند را چشیده است، هرگز برای دیگران قابل فهم نیست.

معصومی بیان کرد: این حالت، شادی عمیقی است که فراتر از رنج‏ها و سختی‏های ظاهری برای یک انسان مجاهد و سخت‏کوش برای اطاعت امر خدا حاصل می‏شود و با شادی‏های سطحی و گذرا قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول