اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

اسلام با قرآن تمام دنیا را فتح خواهد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گنبدکاووس گفت: دشمنان می‌دانند که اسلام با وجود قرآن تمام دنیا را فتح خواهد کرد.

اسلام با قرآن تمام دنیا را فتح خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی ظهر امروز در جشن بعثت که در مصلای امام جعفر صادق (ع) با حضور بانوان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: با بعثت حضرت محمد(ص) ظلم و طاغوت‌ها فروکش کرد، کمالات از بین رفته انسانی با بعثت رسول گرامی اسلام به صورت ارزش‎های اسلامی به انسانیت برگشت. 

وی با اشاره به اینکه هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد(ص) در ابلاغ رسالتش متحمل رنج و سختی نشد تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در ابتدا دعوتشان پنهانی بود و در این راه با سختی‎های زیادی روبرو شد از جمله شکنجه شدن تازه مسلمان‎ها به طوری که سمیه مادر عمار نخستین شهیده اسلام در همین شکنجه‎ها شهید شد و پدر عمار نیز دومین شهید اسلام بود و بلال حبشی مظلوم نیز زیر شکنجه‌های سخت کفار قرار می‌گرفت.

سبحانی با اشاره به ارزش حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی بشریت و اینکه نام حضرت مریم بارها در قرآن آمده است نقش زنان را در حفظ حجاب و معنویت مهم برشمرد و در ادامه به شب معراج رسول گرامی اسلام و آیات قرآنی مبنی بر حفظ حجاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آیات قرآن مبین اهمیت حفظ حجاب در اسلام است و بانوان جامعه اسلامی وظیفه دارند حجابشان را به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها حفظ کنند.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه قرآن بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان را در جهان به فکر واداشته و باعث شده برخی از اندیشمندان به واسطه قرآن ایمان بیاورند و این هنر قرآن است خاطر نشان کرد: در حال حاضر اسلام در جهان به سرعت در حال گسترش است و خدا می‌داند که هر روز و هر سال چند نفر به اسلام می‌گروند و چون دشمنان اسلام می‌دانند که اسلام با وجود قرآن تمام دنیا را فتح خواهد کرد بنابراین به دشمنی خود علیه مسلمانان ادامه می‌دهند.

وی با نقل قول از دکتر بی‌آزار شیرازی اظهار داشت: یکی از دانشمندان دریانورد وقتی قرآن را مطالعه می‌کند به واسطه آیاتی که در موضوع دریا و موجودات دریا در قرآن بیان شده به تحقیق در آیه مرج البحرین یلتقیان ... مبنی بر مخلوط نشدن آب شور و شیرین دریا و شگفتی‎های آن درمی‌یابد که قرآن، کتاب آسمانی است و به اسلام می‎گرود.

سبحانی مطالب قرآن را چهار مرحله از جمله بیان آیات و نشانه‌های خدا، بیان مسائل تشریعی، حدود و ثغور الهی اعم از حلال و حرام و روابط بین مرد و زن و دیگر مسائل برشمرد و یادآور شد یک بخش عمده قرآن مربوط به نظم و نظامی است که در عالم وجود دارد، حرکت شب و روز، خلقت آسمان‎ها و زمین و حرکت وضعی و انتقالی کره زمین که همه روی حساب دقیق به وجود آمده است و در بسیاری از آیات تصریح شده که این آیاتی است برای اولی‌الالباب، برای صاحبان خرد و اندیشه، کسانی که خدا را در شب و روز یاد می‌کنند و در خلقت آسمان‎ها فکر می‌کنند. 

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول