اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله لاریجانی:

انقلاب اسلامی ایران سیاست توأم با معنویت را احیا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دستگاه قضا در پیامی به نخستین جشنواره ملی مسجد و سلامت، گفت: انقلاب اسلامی ایران از درون مسجد احیاگر سیاست توأم با معنویت و مبارزه با ظلمات استکباری غرب مدرن شده است.

انقلاب اسلامی ایران سیاست توأم با معنویت را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در پیامی که ظهر امروز توسط معاون پیشگیری از جرم دادگستری کردستان قرائت شد، آورده است: مسجد همیشه و در همه جا منشأ آثار بزرگ، خیرات فراوان و خاستگاه نهضت‌ها و حرکت اسلامی و عامل بیداری و حیات دوباره ملت‌ها بوده و هست.

در ادامه این پیام آمده است: انقلاب اسلامی ایران از درون مسجد احیاگر سیاست توام با معنویت و مبارزه با ظلمات استکباری غرب مدرن شده است، غرب مدرنی که حاصل نفی امر قدسی بر اساس موضوعیت بخشیدن به نفسانیت انسان مدرن است.

این پیام می‌افزاید: مسجد فقط مکان و بنا نیست، بلکه اصلی‌ترین مرکز برای تعلیم، تربیت، روشنگری افکار و اذهان و بنیادی‌ترین پایگاه دینداری و حرکت مردم در جهت دین و صعود به توحید ناب است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مسجد مکانی است بی‌بدیل و منحصر به فرد برای ارتقای مکارم اخلاقی و کرامت انسانی، توسعه‌ معارف اسلامی و تحقق سلامت اجتماعی و حصول تقوا لازم فردی و اجتماعی برای دوری از فساد، بزه و گناه است.

این پیام می‌افزاید: آنچه امروز بیش ‌از پیش به‌عنوان بخشی از رسالت مسجد مطرح می‌باشد، توجه به اهتمام به مسائل و مهمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه و تلاش در راستای رسیدگی و برطرف ساختن آنهاست، زیرا مسجد، بهترین فضا و نهاد برای برقراری و گسترش ارتباط صمیمانه بین اقشار مختلف جامعه، تعمیق، بصیرت سیاسی، رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی، معاضدت‌های اجتماعی، رسیدگی به مسائل خانوادگی و حل بسیاری از اختلافات و دعاوی است.

در پایان پیام آیت‌الله لاریجانی آمده است: از این‌رو حفظ و رونق مسجد و توجه به تمام ابعاد عملکردی آن در راستای حفظ اسلام و پاسداری و صیانت از نظام مقدس اسلامی و دور نشدن از اهداف آن یک ضرورت انکارناپذیر است و لذا سپاس و تشکر خود را نثار مسئولان و دست‌اندرکاران برپایی جشنواره ملی مسجد و نقش آن در سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌نمایم که با انجام این کار مبارک به سهم خود باور به اینکه مسجد محلی است که از آن باید امور اداره بشود را تقویت کرده و ضرورت توجه بلکه استمداد از این نهاد مقدس را در بسط معنویت و مکرمت‌های اخلاقی، سلامت اجتماعی و استقرار جامعه عاری از جرم و گناه برجسته‌تر نمودند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول