اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

مساجد منشأ عزت امت اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مساجد منشا عزت و اقتدار امت‌های اسلامی است و خالی ماندن آنها ضربه سنگینی را به اسلام وارد می‌کند.

مساجد منشأ عزت امت اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی مسجد و سلامت اجتماعی در سنندج، از مساجد به‌عنوان سنگر حفظ ارزش‌های اسلامی نام برد و اظهار کرد: حفظ و نگهداری مساجد به‌ویژه در جامعه امروزی با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان امری ضروری است.

به گفته وی، در طول تاریخ زندگی بشریت مساجد همواره به‌عنوان مرکز گسترش معنویت مطرح بوده و نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه نقش و کارکرد مسجد در جلوگیری از وقوع جرم و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی زیاد است، گفت: اگر مساجد کیفیت و شایستگی خود را در ابعاد مختلف بازیابند بدون شک نقش مهمی در کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهند داشت.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: اگر مساجد در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی با توجه به نقش برجسته‌ای که دارند به‌خوبی ایفای نقش کنند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه اسلامی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و معضلات اجتماعی نیازمند تقویت بیش از پیش مساجد در جامعه است، افزود: تقویت و توسعه ارزش‌های اسلامی و تبیین مبانی دین در مساجد راه تحقق ترفندهای دشمنان را می‌بندد.

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان افزود: تقویت و گسترش ابعاد دینی و مذهبی در بین مردم به‌ویژه نسل جوان مهم‌ترین راه برون‌رفت جوامع اسلامی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: کاهش قابل توجه آمار جرائم در ماه‌های حرام به‌ویژه در ماه مبارک رمضان به‌دلیل توجه بیشتر مردم به مسائل دینی صورت می‌گیرد.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، نزدیک بودن به مسائل دینی و مذهبی مانع از حرکت انسان به سمت جرائم و گناه‌های مختلف شده و در نتیجه سلامت اجتماعی جامعه در بسیاری از ابعاد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد به‌عنوان کانون همه خوبی‌ها و توبه از گناهان هشت چیز مهم را به جوامع اسلامی هدیه می‌کند، افزود: وحدت و برادری، دوری از آسیب‌های اجتماعی، توبه و بازگشت از گناهان، سلامت روح و روان و توسعه اجتماعی از مهم‌ترین تاثیرات وجود مساجد پر رونق در جوامع اسلامی است.

تقویت مساجد بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان بهترین راه مقابله با هجمه‌های فکری و نرم دشمنان را تقویت و توسعه مساجد دانست و افزود: حضور در مساجد به رفع بسیاری از شبهات تفرقه‌افکنانه کمک می‌کند.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، بیان شبهات و رفع آنها توسط روحانیون و امامان جمعه و جماعت در مساجد مانع از ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان که سعی در ایجاد تفرقه و از بین بردن هویت دینی و اسلامی مسلمانان دارند بازگشت به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اصلی اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان جداسازی جامعه اسلامی از ارزش‌های دینی و اسلامی را مهم‌ترین هدف دشمنان دانست و افزود: دشمن با ایجاد عرفان‌های کاذب، ایجاد فاصله در بین علمای دینی و جامعه و دورسازی مردم از مساجد سعی در ریشه‌کن کردن این دین الهی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به وجود بیش از دو هزار مسجد در کردستان اشاره کرد و استفاده از این ظرفیت به منظور احیای کارکردهای مسجد را ضروری دانست.

وی در پایان با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان و تاکید رهبر معظم انقلاب به این مسئله، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌های فرهنگی در این استان با توجه به زمینه‌ها و استعدادهای فرهنگی موجود در آن می‌تواند تاثیرات بسزایی در ارتقای سطح سلامت اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول