اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رادیو معارف

تفریحات سالم از نظر اسلام در «فقه پویا» بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: برنامه «فقه پویا» رادیو معارف به مناسبت شروع تعطیلات تابستانی به موضوع تفریحات سالم از نظر فقه اسلامی می‌پردازد.

تفریحات سالم از نظر اسلام در «فقه پویا» بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، انسان‌ها برای ادامۀ زندگی و داشتن روحیه‌ای قوی، خواستار تنوع و تفریح هستند و یکنواخت‌ شدن زندگی در ادامه فعالیت‌های معمول مادی و حتی در زندگی معنوی آنان خلل و آسیب وارد خواهد کرد. با این وجود آیا اسلام مخالف هرگونه تفریح بوده و با آن به مبارزه برمی‌خیزد؟

تحقیق در منابع اسلامی ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر تفریح و سرگرمی در حدی باشد که موجب غفلت انسان از خداوند و دوری از هدف اصلی زندگی نشده و نیز رفتارهای حرامی در جریان این سرگرمی‌ها وارد نشود، نه تنها منعی از آن وجود ندارد بلکه آنچه از قرآن و روایات برداشت می‌شود، این است که چنین تفریحاتی کاملا مورد تأیید بوده و نقش آن در ادامۀ یک زندگی سالم انکارناپذیر است.

برنامه «فقه پویا» که به تبیین مسائل فقهی و حقوقی روز می‌پردازد در طی هفته‌های آتی همزمان با شروع فصل تابستان، مسائل مربوط به فقه اجتماعی با محوریت تفریحات سالم از قبیل ورزش، گردش‌های سالم و ... را از منظر فقه و حقوق اسلامی مورد کنکاش قرار می‌دهد.

علاقمندان به پیگیری این مسئله می‌توانند با این برنامه همراه شوند تا با کارشناسی حجج اسلام ربانی و زرقانی با ابعاد مختلف این موضوع از نظر فقه اسلامی آشنا شوند.

برنامه «فقه پویا»کاری از گروه فقه و سیره رادیو معارف به تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام محمدجواد طوسی و کارشناسی موسوی‌نژاد از شنبه سوم شهریور ساعت 14 و 45 به مدت 45 دقیقه به موضوع تفریحات سالم از منظر فقه اجتماعی خواهد پرداخت. این برنامه دوشنبه‌ها ساعت 22 از رادیو معارف باز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول