اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

پتروشیمی گلستان در لیست مهر ماندگار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از دستیار ارشد ویژه رئیس جمهور در امور پروژه مهر ماندگار خواست تا پروژه پتروشیمی گلستان در لیست مهر ماندگار قرار بگیرد.

پتروشیمی گلستان در لیست مهر ماندگار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت عصر چهارشنبه در جلسه مهر ماندگار در استانداری گلستان اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح‎های مهر ماندگار از جمله طرح‎هایی است که باید تا پایان دولت دهم به پایان برسد و پتروشیمی گلستان از این قضیه مستثنی است اما این اقدام می‎تواند این پروژه بزرگ را از بن‎بست فعلی نجات دهد تا مردم گلستان شاهد فعال شدن این طرح ملی باشند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم اگر پروژه پتروشیمی گلستان در لیست مهر ماندگار قرار نگیرد در این راستا هر چه سریع‎تر جلسه‌ای با حضور بانک‎های عامل در تهران ترتیب داده شود و نسبت به این موضوع تصمیم آنی گرفته شود تا مردم استان از تسهیلات و امکانات خوب این پروژه بهره‎مند شوند.

استاندار گلستان با بیان اینکه پتروشیمی گلستان از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به این استان بوده است اذعان کرد: از اوایل دولت نهم برای پیشبرد این پروژه زحمات زیادی کشیده شد که در تهیه زمین و موافقت کارشناسان محیط زیست اقدامات خوبی صورت گرفت.

قناعت اضافه کرد: نزدیک به 55 هزار سهامدار از مردم استان گلستان به امیدی برای این پروژه به منظور ایجاد اشتغال سرمایه‎گذاری کردند که امیدواریم با حمایت جدی به این پروژه شاهد رشد سریع‎تری در این خصوص باشیم.

وی افزود: سرمایه‎گذاری برای پتروشیمی گلستان 700 میلیارد تومان برآورد شده که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با پیگیری‎های انجام شده مصوبه‎ای از صندوق ذخیره ارزی گرفته شد که حدود 308 میلیون یورو از بانک ملی برای این پروژه اخذ شد که قرار است در فاز اول 55 میلیون یورو و 82 میلیون دلار تسهیلات در مرحله اول به پتروشیمی استان اختصاص پیدا کند.

استاندار گلستان به بازدیدی که چهارشنبه از بخش‎های مختلف پروژه‎های مهر ماندگار استان گلستان با حضور دستیار ارشد ویژه رئیس جمهور صورت گرفت اشاره کرد و تصریح کرد: با تعامل دستگاه‎ها تا پایان دولت دهم ان‌شاءالله شاهد افتتاح این پروژه‎ها در استان گلستان خواهیم بود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول