اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:

220 میلیون یورو اعتبار برای پتروشیمی ایلام در نظر گرفته شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: 220 میلیون یورو اعتبار برای پتروشیمی ایلام در نظر گرفته شده است.

220 میلیون یورو اعتبار برای پتروشیمی ایلام در نظر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی مهدوی صبح امروز در نشست با مسئولان و کارشناسان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی ایلام یکی از واحدهای صنعتی استان ایلام است که با مشکلات مختلفی در گذشته مواجه شد.

وی ادامه داد: اما با تلاش و رایزنی‌های به عمل آمده این مشکلات در حال رفع شدن بوده و این روند همچنان در این مجتمع ادامه دارد. 

این مسئول اضافه کرد: تلاش و پیگیری‌های مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برای به ثمر نشستن پروژه پتروشیمی ایلام به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ تولیدی این حوزه قابل تحسین است.

مهدوی تصریح کرد: موافقت لازم برای اختصاص مبلغ 220 میلیون یورو تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن به عمل آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: رفع مشکلات پتروشیمی ایلام به عنوان یک اولویت در دستور کار این دستگاه اجرایی در استان ایلام قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع نیز برنامه‌های مختلفی از سوی مسئولان امر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تدوین و طراحی شده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اهتمام جدی مدیران ارشد استان و همچنین مجموعه صنعت و معدن برای برآورده شدن آروزی چندین ساله مردم استان در راستای راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی ایلام، هرگونه اهمال و سستی در این زمینه از هیچ کس پذیرفته نیست.

احداث مجتمع پتروشیمی ایلام در شهر چوار از سال‌های گذشته شروع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مهم‌ترین تولیدات این شرکت شامل اتیلن، پروپیلن(گریدشیمیایی و پلیمری)، پلی اتیلن سنگین، بنزین پیرولیز و سوخت مایع بوده که این مجتمع در واقع شامل واحدهای الفین، پلی‌اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی است.

واحدالفین به عنوان تأمین کننده اصل خوراک واحدهای پایین‌دستی در حال احداث است و واحد پلی اتیلن سنگین نیز قابلیت تولید انواع گریدهای مختلف قابل استفاده در صنایع پایین دستی را دارد.

سرویس‌های جانبی نیز شامل یوتیلیتی و آفسایت مشتمل بر واحدهای برق و بخار و برج‌های آب خنک کننده و آب‌های صنعتی، هوا، نیتروژن، سوخت گاز تصفیه فاضلاب خطوط لوله خوراک خطوط ارتباطی داخلی مجتمع و آب‌های سطحی است.

در مرحله نخست این شرکت حدود ‌هزار و 400 نفر نیروی انسانی وارد بازار کار در این مجتمع شده که نقش مؤثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فراهم کرده است.

مهم‌ترین اهداف از ایجاد این شرکت در استان ایجاد اشتغال در مناطق محروم، استفاده بهینه از محصولات ارزشمند پتروشیمیایی با ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین دستی و رونق اقتصادی و افزایش خدمات جانبی در منطقه است.

مهم‌ترین موارد استفاده و کاربرد تولیدات این مجتمع در صنایعی همچون ساخت لوازم خانگی، محصولات مخصوص آب‌رسانی، ظروف پلاستیکی، ظروف نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، الیاف پلاستیکی و سرنگ‌سازی به کارگرفته می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول