اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی: ـ1

ولایت فقیه پرتوی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر غیبت ولایت فقیه پرتویی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است و اینطور استنباط می‌شود که ولایت فقیه استمراری از حرکت انبیاست.

ولایت فقیه پرتوی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عباس کعبی سه‌شنبه شب در همایش نخبگان و اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی استان قم که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تجلی اعظم بوده و همه خیرات جهان آفرینش از بدو آفرینش تا قیامت در پرتو محمد (ص) و آل محمد (ص) به انسان‌ها ارزانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برانگیختن پیامبر اکرم (ص) برای نجات بشر معنای دیگر تجلی اعظم بعثت است گفت: بعثت آغاز تحول بزرگ در زندگی انسانی بوده و با بعثت مانیفست انسانیت و کمال آغاز می‌شود و در حقیقت بعثت نجات بشر از جهل و گمراهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: رحمت پیامبر شامل همه انسان‌ها در عرصه گیتی در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام خلافت‌اللهی مقام تجلی اعظم است گفت: اسوه خلیفةالله پیامبر اکرم (ص) و حضرت ختمی مرتبت بوده و پس از وی امیرمؤمنان (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) هستند.

کعبی ادامه داد: خلافت و بعثت انبیا از آدم تا خاتم استمراری برای ختم نبوت بوده تا برای حقیقت کبری، حقیقت محمدیه، خلافت نبویه و خلافت الهیه تمهید شوند.

وی خاطر نشان کرد: در عصر غیبت ولایت فقیه پرتویی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است و این طور استنباط می‌شود که ولایت فقیه استمراری از حرکت انبیاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از سید محمدباقر صدر گفت: این استاد بزرگوار در شب پیروزی انقلاب بیان می‌کند امام خمینی (ره) آمال انبیا را محقق کرد و همه موظفید به امام بپیوندید و شاگرد و سرباز کوچک وی باشید.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی باید در مسیر حرکت انبیا، اوصیا و اولیا تحلیل شود و در حقیقت بخشی از تاریخ بوده که از سوی رهبری الهی به پیروزی رسیده و بعثت و حیات تازه‌ای برای جهان معاصر به ارمغان آورده است.

کعبی خاطر نشان کرد: مرحله نخست تاریخ اسلام تولد اسلام بوده و مرحله دوم شامل حفظ، تثبیت و بقای اسلام بوده که 9 قرن طول کشیده است.

وی ادامه داد: مرحله سوم تاریخ اسلام شامل افول، بیماری و راه‌حل‌های وارداتی است که در این مرحله شرق متأثر از غرب و مکتب‌های وارداتی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس از قرون وسطی و رنسانس انقلاب فکری شکل گرفت و دین به حاشیه کشانده شد و پس از هفت قرن غرب به پیشرفت و توسعه رسید اما در شرق اسلامی عقب‌ماندگی، جهل، ظلم و فلاکت حکم‌فرما بود.

وی خاطر نشان کرد: تحصیل‌کرده‌های غربی راه‌حل‌هایی در زمینه ناسیونالیسم و کمونیست و راه‌حل‌های التقاطی را علت پیشرفت غرب قلمداد می‌کردند و به این فکر بودند که برای پیروزی باید پیرو یکی از این مکاتب باشند.

کعبی با بیان اینکه سابقه بیداری اسلامی به دو قرن پیش بازمی‌گردد گفت: بیداری اسلامی مجموعه افکار، ارزش‌ها، حرکات برای بازگشت به اسلام به منظور پیشرفت تمدن است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در حقیقت به ثمر نشستن بیداری در قرن معاصر بوده و در حقیقت ثمردهی نهضت عاشورا، فداکاری‌های‌ امیرالمؤمنین (ع) و تلاش‌های علما در عصر غیبت کبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فقیه مجاهد امام خمینی (ره) ظهور کرد و مردم را به خدا فرا خواند و نظریه‌ای بر پایه امامت الهی و نظام جمهوری اسلامی تشکیل و آرمان‌های عدالت‌طلبی، استقلال‌طلبی و دشمن‌ستیزی و پیشرفت در ایران زنده شد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی را باید تداوم رسالت انبیا بدانیم و در حقیقت انقلابی الهی و در مسیر بعثت انبیا بوده و پیش از آنکه انقلاب فرهنگی به معنای مرسوم جامعه‌شناسی یا انقلاب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد، انقلاب الهی است.

کعبی با بیان اینکه اکنون در دهه چهارم فعالیت انقلاب قرار داریم گفت: بعید نیست که پس از حفظ و تداوم انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های بین‌الملل و استحکام انقلاب اسلامی، باید بنای دولت اسلامی و سپس تمدن اسلامی بگذاریم و این خیز را باید برداریم.

وی یادآور شد: 33 سال تاریخ انقلاب، کتاب بزرگی است که ملت ایران رقم زد که همه به برکت اسلام و اهل‌بیت (ع) بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب از چهار رکن و اندیشه تشکیل شده است گفت: فکر و اندیشه الهی، رهبری الهی، نخبگان حاضر در صحنه و ملت حاضر در صحنه از ارکان انقلاب است.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول