اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

ولایت‌فقیه امانت الهی در نزد مردم و مسئولان است

خبرگزاری فارس: استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه یک امانت الهی در نزد مردم و مسئولان است و نباید در امانتداری ضعیف عمل شود.

ولایت‌فقیه امانت الهی در نزد مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، آیت‌الله سید رحیم توکل پیش از ظهر امروز در همایش اخلاق در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: تمام چیزهایی که حق تعالی نصیب بندگان خود کرده یک امانت الهی بوده و هر چه داریم مالک حقیقی آن خداوند منزه است.

وی با بیان اینکه انسان امانتی را برعهده گرفته است که آسمان‌ها، زمین و کوه‌ها از آن ترسیده‌اند و زیر بار آن نرفته‌اند، افزود: تنها انسان آن امانت را پذیرفته و مسئولیت آن را قبول کرده و اگر چه ضعف‌ها و برخی مشکلات را داشته و از عمر کوتاه برخوردار بوده، اما آن را پذیرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه امانت‌دار از دو حالت امین یا خائن خارج نیست، تصریح کرد: افرادی که امانت‌دار امینی هستند نزد پروردگار دارای ارج و منزلت بسیاری هستند و اگر بر امانت خود خیانت کنند خائن محسوب شده و نزد خداوند ذلیل می‌شوند.

وی، امانت‌داران امین را در دنیا و آخرت و نزد حق تعالی عزت‌مند خواند و گفت: خداوند به انسان چشم داده تا از آن استفاده کند و انسان به آن چیزهایی که حق تعالی اجازه نگاه کردن به آن را نداده باید پرهیز کند زیرا چشم و تمام اعضای بدن انسان نزد ما امانت است.

توکل، با تصریح بر اینکه در عالم ملک و عالم ماورای آن یعنی ملکوت قرار داریم، خاطرنشان کرد: اگر انسان در عالم ملک امین امانت خداوند باشد به طور یقین چشمان ملکی انسان چشم ملکوتی می‌شود.

وی ادامه داد: در حریم جان و باطن باید امانت‌دار الهی باشیم در این صورت است که امین امانت‌دار خداوند خواهیم بود و در غیر این صورت به امانت خیانت کرده‌ایم.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم، برخورد خداوند با امانت داران امین و خائن با انسان را متفاوت دانست و بیان کرد: قلب مومن عرش الهی است و کسی که به واجبات عمل و با تقید محرمات را ترک کند جان و روحش را به نورانیت تبدیل کرده است.

به گفته وی، اگر دل انسان به باور بیاید قلبش عرش الهی می‌شود و اگر قلب و روح آدمی به گناه و ظلمت دچار شود دروازه قلب او بسته می‌شود در صورتی که دل مومنان نورانی بوده و همواره باز است.

توکل، تمام نعمت‌های خداوند به انسان را امانت دانست و اذعان کرد: نماز، روزه، زکات، حجاب، دین، اهل بیت، قرآن کریم و ولایت مطلقه فقیه یک امانت الهی در نزد ما هستند.

وی، متذکر شد: مسئولان امانت‌دار هستند و تکلیف دارند و اگر در امانت‌داری ضعیف عمل کنند از ایمان مردم زده‌اند که این عمل بسیار سنگین است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه مسئولان باید امانت‌دار امینی برای خداوند باشند، تصریح کرد: مسئولان با مردم به گونه‌ای رفتار کنند که پس از دست دادن مقام خود، مردم از ته دل و قلب خود به آنان احترام کنند و مسئولان ملاک عمل خود را تنها خداوند قرار دهند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول