اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

رمز موفقیت نظام تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: رمز موفقیت نظام تبعیت از ولایت فقیه است.

رمز موفقیت نظام تبعیت از ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز در آیین جشن بزرگ مبعث در برازجان با تبریک 27 رجب سالروز مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) اظهار داشت: پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) در واقع بزرگترین انسان در تاریخ بشریت است و با آوردن اسلام و هدایت مردم راه رستگاری را به بشریت آموخت.

وی با اشاره به اهمیت بعثت افزود: پیش از هر چیزی انسان باید در مورد ایام جاهلیت و دوره قبل از بعثت اندیشه کند و ببیند مردم به کجا رسیده بودند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: در دوران قبل از بعثت، عده‌ای یهودی، عده‌ای مسیحی و عموم مردم بت‌پرست بودند؛ احکام اسلام را ترک کرده، از اخلاق انسانی جدا شده و با خلق و خوی درندگی و صفات حیوانات خو گرفته بودند.

مصلح تصریح کرد: مردم آن دوران کارشان به جایی رسیده بود که دختران را زنده به گور کرده و به ‌این طریق پیوندها را می‌بریدند؛ به چیزهای باطل افتخار کرده، از عدل جدا شده و حقوق یکدیگر را از بین می‌بردند.

وی اضافه کرد: انسان‌های دوران جاهلیت قدرتمندان را بر ناتوانان مسلط کرده، انسان‌های شریف را از بین برده، با علما دشمنی کرده و از حکیمان وحشت داشتند.

امام جمعه برازجان با تاکید بر اهمیت تبیین بعثت اظهار داشت: از نظر قرآن، بعثت برای آن بوده که مردم را از شرک، جهل و خرافه بزداید و نور علم، ایمان، دانش و هدایت را در مردم روشن کند.

مصلح گفت: بعثت در واقع منشأ تحول عظیم در عالم شده و همواره بشریت از این نور بهره می‌برد و امروز همه باید از تعالیم اسلام و قرآن تبعیت کنیم تا سرافراز و سربلند باشیم. 

وی به دوران زندگی سراسر نور و برکت پیامبر(ص) بعد از بعثت اشاره و تصریح کرد: بعثت حضرت ختمی مرتبت(ص)، انسان جاهلی را از دنیای ظلمت و تباهی به عالم روشنایی و نور هدایت کرد.

امام جمعه برازجان در ادامه با بیان اینکه رمز موفقیت نظام تبعیت از ولایت فقیه است افزود: همه مردم و مسئولان باید همراه و همدل با رهبر امت گام بردارند و مسئولین باید آگاه باشند که حرکت در خط ولایت و رهبری ملاک پشتیبانی و حمایت مردم از آنان است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول