اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:

عرضه و تقاضا در صنعت لبنیات قانون مشخصی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران گفت: عرضه و تقاضا در صنعت لبنیات از قانون مشخصی پیروی نمی‌کند.

عرضه و تقاضا در صنعت لبنیات قانون مشخصی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی هادی‌زاده معلم ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی صنایع تبدیلی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت:‌ کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی باید در مازندران جایگاه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ در کشاورزی و صنایع تبدیلی، آنچه که بایسته استان است، توفیق نداشتیم.

این مسئول بیان داشت: بر کسی پوشیده نیست که صنایع تبدیلی کشاورزی از راه‌هایی است که می‌تواند باعث رونق و نجات کشاورزی شود.

وی با اشاره به اینکه باید راهکاری نهادینه شود تا سرمایه آبزیان مازندران با صنایع تبدیلی متناسب، به بهره‌وری و بهره‌برداری رسیده و در همه فصول از آن بهره‌مند باشیم، خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه یک تیم تحقیقاتی با هزینه اتاق بازرگانی، به پژوهش بپردازند.

معلم با بیان اینکه در یک فصل، آبزیان را با کیفیت عالی در اختیار داریم و در فصول بعدی، هیچ نداریم، گفت: توان تولید و صنایع تبدیلی در این زمینه باید بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشکلات مطرح شده در جلسه اتاق ایران، بحث لبنیات بود، اظهار داشت: امروز در این صنعت، عرضه و تقاضا از قانون مشخصی پیروی نمی‌کند.

معلم با بیان اینکه چرا باید به جایی برسیم که دامدار برای دریافت مواد اولیه و غذای دام، با مشکل مواجه شود، تصریح کرد:‌ دام نمی‌تواند منتظر بماند که غذایش برسد و صنعت لبنیات هم نمی‌تواند منتظر تزریق شیر 630 تومانی باشد تا سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را اجرایی کند و دامدار هم منتظر است تا نهاده‌ای به دست بیاورد تا بتواند شیر 630 تومانی را تولید کند.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه این زنجیره باید از ابتدا درست شود، ادامه داد: باید نیاز جمعیت دامی برآورده شده و سپس تولید داشته باشیم اما این زنجیره را از آخر شروع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه به  کیفیت نهاده، رونق دامپروری و تولید شیر فکر کنیم، در گلوگاهی نشسته‌ایم و می‌گوییم شیر باید به قیمت 630 تومان باشد.

معلم یادآورشد: این موضوع در سال تولید ملی با هیچ سیاست تولیدی، محوریت ندارد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول