اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ورود بیمه‌های خصوصی به عرصه کشاورزی مسیر توسعه پایدار را هموار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ورود بیمه‌های بخش خصوصی و تجاری به عرصه‌های کشاورزی، هموارسازی مسیر دسترسی به توسعه پایدار در این بخش است.

ورود بیمه‌های خصوصی به عرصه کشاورزی مسیر توسعه پایدار را هموار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش‌ازظهر امروز در جمع مدیران بیمه‌های بخش خصوصی استان تاکید کرد: اهمیت غیرقابل انکار بیمه در حمایت از تولید ملی و نقش تعیین‌کننده آن در سرعت‌گیری و تداوم مستمر حرکت بخش کشاورزی در مسیر توسعه پایدار از کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، از ورود بیمه‌های بخش خصوصی و تجاری به عرصه‌های کشاورزی به‌عنوان نکته‌ای مهم و تاثیرگذار در رشد و ترقی این بخش حیاتی اقتصاد جامعه یاد کرد.

وی گفت: سازمان از این امر به‌عنوان راهکاری دیگر در هموارسازی مسیر دسترسی به توسعه پایدار در بخش کشاورزی استان استقبال می‌کند.

محمدیان تصریح کرد:در حال حاضر نزدیک به 50 درصد از کل اراضی زراعی و باغی استان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد ولی سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه تحقق اهداف توسعه‌ای در این بخش مهم و اقتصادی، این میزان سطوح بیمه‌ای را مطلوب ارزیابی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم با استفاده از تمام امکانات موجود در سطح استان و گسترش تعامل هرچه بیشتر با شرکت‌های بیمه‌ای تجاری بخش خصوصی با کاهش ریسک تولید محصولات، تمام توان خود را در رسیدن به اهداف تعریفی به‌کار گیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به توان تولیدی استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی گفت: تولید 4.9 میلیون تن محصول در سال در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی، نشان از توان و قابلیت‌های این استان در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان این بخش در قالب بیمه محصولات، آنان را قادر خواهد ساخت در هماهنگی بیشتر با برنامه‌های توسعه این بخش، توان خود را بیش از پیش به‌کار بسته و در روند توسعه، تلاش بیشتری را مصروف کنند.

محمدیان با اظهار این مطلب که تامین امنیت غذایی جامعه، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که سازمان بر عهده دارد، گفت: تمام نهادهای جامعه در ایجاد بستر مناسب برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی به نوبه خود مسئولیت داشته و تعامل بیشتر منجر به تحقق کامل اهداف ملی در این بخش خواهد شد.

محمدیان توسعه ورود بیمه‌های خصوصی به عرصه‌های کشاورزی را گامی مطمئن و ارزنده در هموارسازی مسیر توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی خواند.

وی افزود: تلاش بر این است تمام مسائل و مشکلات احتمالی اجرای این طرح مهم با همکاری بیشتر در کوتاه‌مدت برطرف شود.

علی شمس، رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز با استقبال از ورود بیمه‌های خصوصی به عرصه‌های کشاورزی از آمادگی کامل این صندوق در گسترش همکاری با بیمه‌های خصوصی خبر داد.

وی اضافه کرد: در نشست‌های آتی نحوه و چارچوب همکاری‌ها مشخص شده و روند تعاملات شفاف‌تر پیگیری خواهد شد.

در این جلسه براساس توافقات انجام شده مقرر شد در نشست‌های تخصصی‌تر با واحدهای تخصصی این موارد مطرح شده در این جلسه بررسی شود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول