اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 83 واحد لبنی استان اصفهان

کمتر از 30 واحد لبنی در استان اصفهان فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان گفت: از 83 واحد تولید لبنی استان اصفهان در سال گذشته تنها 30 واحد فعال است.

کمتر از 30 واحد لبنی در استان اصفهان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، هومان امیری در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی نیز با اشاره به مشکلات صنایع لبنی تاکید کرد: صنعت لبنی دچار رکود و سردرگمی شده، در حالی که اشتغال پایدار و جذب سرمایه در این بخش بیش از سایر بخش‌ها است.

وی از فعال بودن 83 واحد در این بخش تا سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون کمتر از 30 واحد لبنی در حال ادامه فعالیت است.

رئیس اتحادیه صنایع لبنی با بیان اینکه برخی از این واحدها نیز به مزایده فروش گذاشته شده‌اند، تصریح کرد: دولت توجهی به افزایش هزینه‌های کارخانه لبنی ندارد و به لحاظ روانی عامل افزایش هزینه می‌شود که در این بین تولید کننده متضرر می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: هدفمند شدن یارانه‌ها بدون برنامه مقدماتی و توجه نکردن به وضعیت تولیدکنندگان سبب نتیجه عکس می‌شود که در همین راستا از اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های صنفی درخواست می‌شود که در مقابل دستورالعمل‌های دستوری اقدام کنند چرا که تولیدکنندگان صنعت لبنی توان تحمل وضعیت کنونی را ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خسرو کسائیان که به منظور بررسی مشکل کم‌آبی کشاورزان استان اصفهان برگزار شده بود، با اشاره به منابع آب موجود استان اظهار داشت: منابع آب موجود ابتدا به شرب و سپس به صنعت اختصاص یافته است و بخش کشاورزی سهم چندانی از آب موجود ندارد.

* چهار محال و بختیاری به دنبال نیمی از سد زاینده‌رود بود

همچنین در ادامه این جلسه، مهدی بصیری با اشاره به تغییر مرز استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استان چهارمحال تاکنون دو بار مرز خود به سمت استان اصفهان در حوزه سد زاینده‌رود را تغییر داده است و بار سوم نیز ایستگاه تحقیقاتی منابع طبیعی استان اصفهان را در آن منطقه را تسخیر و از ورود کارمندان آن جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام با هماهنگی وزارت کشور و تایید رئیس جمهور انجام شده است، تاکید کرد: بار سوم با اطلاع‌رسانی به کشاورزان و نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی این موضوع متوقف شد وگرنه در غیر این صورت قرار بود خط مرزی دو استان به خط القعر رودخانه تغییر کند و نیمی از سد زاینده‌رود در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برداشت‌های غیرصحیح در حوزه بالادست رودخانه گفت: این برداشت بر اساس قانون استقلال آب رودخانه صورت می‌گیرد که بیش از اندازه مورد نیاز برداشت می‌شود.

حمید رضا مؤمنی نیز در ادامه جلسه تصریح کرد: اضافه شدن نام کشاورزی به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و سایر استان‌ها نشان از توجه به بخش کشاورزی است. وی با اشاره به تشکیل اتحادیه زنبورداران و تولید کنندگان عسل در اردبیل بیان داشت: استان‌های مختلف که ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی و غذایی را دارند می‌توانند محوریت تشکل را به یک استان تفویض کنند تا به صورت متمرکز به مسائل و مشکلات رسیدگی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان از ارسال نامه به اتاق ایران مبنی بر نیاز کود شیمیایی در استان اصفهان خبر داد و خواستار فعال شدن کمیته‌های آب، صادرات و صنایع غذایی کمیسیون شد.

* اختصاص 24 میلیارد دلار به کالاهای اساسی شتاب‌زده بود

همچنین مصطفی حجه فروش در این جلسه اظهار داشت: دفتر سامان‌دهی و توانمندسازی امور کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران راه‌اندازی شده و در حال بررسی مسائل کشاورزی در استان‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه این دفتر با مطالعه ظرفیت‌ها و امکانات موجود توصیه‌هایی به اتاق‌های بازرگانی استان‌ها داشته که در مورد مسائل توسعه استان در بخش‌های صنعت و کشاورزی و جمعیتی باید مؤلفه‌های اصلی را مورد توجه قرار دهند، افزود: افزایش ظرفیت تولید فولاد در مجتمع فولاد مبارکه نیازمند تأمین آب در گام نخست است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین گسترش جمعیت فولاد شهر ابتدا نیازمند تأمین آب است که برای توسعه ابتدا باید ظرفیت و امکانات را مورد توجه قرار داد.

وی از بی‌توجهی مسئولان استان نسبت به بررسی نکردن مؤلفه‌های طرح‌های توسعه در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: بی‌توجهی مسئولان اقتصادی در گشایش نیافتن اعتبارات اسنادی و تأمین نکردن ارز مورد نیاز سبب افزایش بهای خوراک دام و افزایش محصولات کشاورزی و غذایی در دو ماه اخیر شده است.

حجه فروش اختصاص 24 میلیارد دلار به کالاهای اساسی از سوی دولت را نوعی شتاب‌زدگی در تصمیمات قبلی خواند و بیان داشت: بی‌تدبیری چهار ماه پیش خسارتی بیش از 24 میلیارد دلار برای تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان در پی داشته است.

وی کاهش تولید شیر را عامل موثر در مصرف آن در جامعه دانست و اضافه کرد: سلامت جامعه در اثر کاهش تولید و مصرف شیر به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول