اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشتغال‌زایی 112 نفر صورت گرفت

بهره‌برداری از 34 طرح کشاورزی در سمیرم

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی 34 طرح کشاورزی، دامداری و دامپروری با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در شهرستان سمیرم به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 34 طرح کشاورزی در سمیرم

همت‌علی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم گفت: هم‌زمان با جهاد کشاورزی 34 طرح با اعتبار 20 میلیارد و 532 میلیون ریال و اشتغال‌زایی 112 نفر در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی از بهره‌برداری کانال کشاورزی مزرعه هست سمیرم خبر داد و افزود: این کانال به طول 3 هزار متر با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که 25 درصد این اعتبار را کشاورزان منطقه هزینه کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: با اجرای این طرح 50 لیتر در ثانیه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به طرح پرورش ماهی قزل‌آلا در روستای قاعدعلی پادنا سفلی گفت: این طرح با هزینه یک میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 12 نفر به بهره‌برداری رسید.

انصاری تصریح کرد: با افتتاح واحد پرورش ماهی سردآبی سالانه 700 تن به میزان تولید ماهی در سمیرم اضافه می‌شود.

وی به بهره‌برداری مرغ‌داری 19 هزار قطعه‌ای اشاره کرد و گفت: این مرغ‌داری با اعتبار 420 میلیون تومان و اشتغال‌زایی سه نفر فعالیت می‌کند که ظرفیت تأمین سالانه 19 هزار مرغ گوشتی کشور را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم اضافه کرد: 300 میلیون این اعتبار برآورده شخصی و بقیه از اعتبارات بانکی استفاده شده است.

وی به‌سازی کانال آب روستای کچل به طول 2 هزار متر در منطقه وردشت را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح با اعتباری افزون بر 620 میلیون ریال و قدرت آب‌دهی 150 لیتر در ثانیه از 30 درصد هدررفت آب در مسیر انتقال کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با اشتغال 91 درصدی مردم در بخش کشاورزی و افزون بر 36 هزار هکتار باغ و 33 هزار هکتار زمین زراعی و 105 هزار جمعیت در دو بخش مرکزی و پادنا در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول