اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیادمسکن فارس تاکید کرد

پرهیز از روش‌های دیوان‌سالاری در اجرای پروژه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن فارس یکی از ایرادات وارده به سیستم اجرایی در اداره‌ها را توسل بیش از حد به روش‌های دیوان‌سالاری دانست.

پرهیز از روش‌های دیوان‌سالاری در اجرای پروژه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علی نقی لقمانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی معاونان و مدیران شعب بنیاد مسکن فارس با بیان این که شان فعالیت‌های عمرانی ما در خدمتگزاری به مردم است اظهار داشت: برای ارائه خدمات مطلوب و تاثیرگذار به مردم، نیازمند اجرای دقیق قوانین و ضوابط اجرایی هستیم که از سوی قانونگذار تدوین و ابلاغ شده است و رعایت آن باعث تسهیل امور می‌شود.

به گفته وی، رعایت قوانین و ضوابط موجود در کشور مورد تاکید مسئولان ارشد این نهاد عمرانی است و باید از سوی معاونان و مدیران شعب بنیاد مسکن فارس مورد توجه جدی قرار گیرد تا شاهد دوباره‌کاری و نیز تاخیر در اجرای برخی پروژه‌های مربوط به خدمت‌رسانی به مردم نباشیم.

لقمانی افزود: هم‌اکنون با برخی امور انباشته شده از سال های گذشته مواجه هستیم که البته بخشی از آن مربوط به ادبیات توزیع اعتبارات عمرانی است و این مشکلات نه به دست ما و نه استاندار فارس بلکه باید از طریق مرکز حل و فصل شود، اما بخش دوم این مشکلات مربوط به پروژه‌هایی می‌شود که باید با تدبیر ویژه در جذب اعتبارات سال 1390 حل شود.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی پروژه‌های انباشته شده فرصت یک هفته‌ای مشخص کرده‌ایم که البته اجرای به موقع آن در ارزیابی مدیران شهرستان‌ها و نگاه مدیریت استان به آنان در تصمیم‌گیری‌های آینده تاثیرگذار است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: آنچه مسلم است تعدادی از پروژه‌های عمرانی ما تعطیل شده و حدود یک‌ماه فرصت داریم تا اعتبار این بخش را ساماندهی کنیم و مانع بازگشت اعتبارات از استان فارس شویم، از این رو برای پیشبرد امور و فعال شدن پروژه‌ها آنچه در توان داریم باید به کار گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ورود به بحث اجرای طرح‌های هادی گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی نیازمند بازنگری جدی در تعریف آن هستیم تا از این طریق مانع دوباره‌کاری، اتلاف وقت و افزایش هزینه‌ها شویم.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس خطاب به مدیران این نهاد در شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: از تعریف پروژه در مناطق دارای مشکل پرهیز و اولویت‌های اجرایی را بیشتر مورد توجه قرار دهید تا در زمان اختصاص اعتبار سرعت در جذب آن را نیز شاهد باشیم.

وی گفت: برای سال 91 شاخص‌های مختلفی در تعریف پروژه‌ها لحاظ شده که مهم‌ترین آن به مشارکت کشاندن مردم و مدیریت اجتماعی پروژه‌ها است تا در کنار اجرای به موقع و اختصاص اعتبارات شاهد مسائل حاشیه‌ای در روستاها و چانه‌زنی‌های بعدی نباشیم.

لقمانی تصریح کرد: اصل کار به مشارکت کشاندن مردم در امور عمرانی روستا‌ها است و این اصل در بنیاد مسکن نباید به فراموشی سپرده شود.

این مسئول با بیان اینکه مدیران باید در امور مربوط به حوزه خود دارای برنامه باشند گفت: اگر به اعتبارات سال جاری بنیاد مسکن نگاهی داشته باشیم و سهم استان فارس را در نظر بگیریم باید در ارائه شرح عملیات مورد نظر بکوشیم تا در کنار شاخصه تعریف هر پروژه از اعتبارات درخور شانی برخوردار شویم.

وی با ترسیم افق پیش‌رو در اجرای برنامه‌های عمران روستایی رعایت سلسله مراتب را گوشزد کرد تا با توجه به توان هر روستا و نظر مساعد مردم به تعریف و اجرای طرح هادی اقدام کنیم.

لقمانی از مدیران شعب شهرستان‌ها خواست تا حضور بیشتری در مناطق روستایی داشته باشند و برای حل مشکلات در امور انباشته شده همت مضاعفی از خود نشان دهند.

وی یکی از ایرادات وارده به سیستم اجرایی در ادارات را توسل بیش از حد به روش‌های دیوان‌سالاری دانست و افزود: با این روش قدیمی نمی‌توان با سرعت، همراه تحولات آینده شد بلکه باید از روش‌های تخصصی و متکی به دانش روز تبعیت کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌های عمرانی در شهرستان‌ها گفت: این کمیته‌ها را جدی بگیرید و در مقام دبیری آن برآیید و این در حالی است که بنیاد مسکن نخستین و بزرگترین نهاد عمران روستایی است و به عنوان بازوی توانمند نظام در مناطق محروم، دورافتاده و حادثه دیده انجام وظیفه می‌کند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول